صادرات بنزین پیش کش، لااقل واردکننده نباشیم! / واردات بنزین با این حجم از پالایشگاه ننگ است

صادرات بنزین پیش کش، لااقل واردکننده نباشیم! / واردات بنزین با این حجم از پالایشگاه ننگ است

نادر قاضی پور در گفت و گو با ندای ارومیه، با ابراز تاسف از واردات بنزین به کشور اظهار کرد: متاسفانه قریب به صد سال است که ما نفت خام را صادر کرده و بنزین مصرفی خود را وارد می کنیم.

وی افزود: زنگنه، وزیر نفت اعلام کرده بود که اگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی شود سه میلیون لیتر بنزین را به صورت روزانه صادر خواهیم کرد اما امروز می بینیم که این پالایشگاه افتتاح شد اما ما باز هم وارد کننده بنزین هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حالا به آقایان می گوییم صادرات پیش کش، لااقل وارد کننده نباشیم و بنزین مصرفی را از تولیدات داخلی تامین کنیم.

قاضی پور تصریح کرد: چند سال پیش اوباما هم برای تحت فشار قرار دادن ما از تحریم بنزین صحبت کرد، این برای ما ننگ و عار است که با این حجم از پالایشگاه و صنایع پتروشیمی و کارخانجات وارد کننده بنزین باشیم.

وی ضمن بیان این که باید اقدامات موثر جهت کاهش نیاز کشور به واردات بنزین صورت گیر، ابراز داشت: در وهله نخست وزارت صنعت و معدن باید جلوی تولید و واردات خودروهای پر مصرف را گرفته و نسبت به دوگانه سوز کردن آن ها اقدام کند که این اقدامات مصرف بنزین را ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت افزود: افزایش جایگاه های سی ان جی از دیگر اقداماتی است که باید توسط وزارت نفت صورت گیرد.

قاضی پور خاطرنشان کرد: یکی از تصمیماتی که اخیرا به روند کاهش مصرف بنزین در کشور لطمه جدی وارد کرد، جمع آوری کارت سوخت بود که مشخص نیست با چه منطقی صورت گرفت.

انتهای پیام/