صدا و سیمای آذربایجان غربی میزگردهای سیاسی با موضوع «همه‌پرسی کردستان عراق» برگزار کند

 

یحیی عماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار داشت: انتظاری که از رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای آذربایجان غربی وجود دارد این است که در ارتباط با وقایع استانی و ملی همچنین منطقه‌ای برنامه‌های مناسبی با استفاده از ظرفیت اساتید و تحلیل‌گران برجسته برگزار کند.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای استان و مطبوعات باید حداقل در زمان وقوع چنین رویدادهایی از رکود و رخوت بیرون آیند و با ارائه تحلیل‌های عمیق و غنی مردم را آگاه کنند، ادامه داد: صدا و سیمای ارومیه و مهاباد نباید از کنار رویداد به این مهمی با سهولت عبور می‌کرد و از کارشناسان اعزامی تهران یا ارومیه استفاده می‌شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بر لزوم دعوت از استراتژیست‌های به نام و صاحب‌نظران قوی به ویژه از بین چهره‌های سپاهی تاکید کرد و گفت: مردم باید آگاه شود که استکبار برای ما چه نقشه‌ای کشیده است چرا که همه‌پرسی اقلیم کردستان در صورتی که به نتیجه می‌رسید به طور قطع در کشور ما هم آثار سوء خود را بر جا می‌گذاشت.

این فعال سیاسی ضمن ابراز تاسف از اینکه مردم ما به وسیله شبکه‌‌های ماهواره‌ای تغذیه فکری می‌شود، اضافه کرد: هر موقع از ماهواره صحبت می‌شود بلافاصله اذهان عمومی به سمت برنامه‌های غیراخلاقی و فیلم‌های مبتذل معطوف می‌شود در حالی که غافل هستیم تحلیل سیاسی ارائه شده توسط بیگانه‌ها به مراتب خطرناک‌تر از این سری برنامه‌هاست.

عماری غائله اخیر اسلام آباد ارومیه را نمونه دیگر از ورود ضعیف صدا و سیمای استان به مسائل بومی دانست و خاطرنشان کرد: اتفاق‌ اخیر در مدرسه راه شهدا نیز یک اتفاق ساده نبود که با تهیه و پخش یک گزارش چند دقیقه‌ای از کنار آن عبور کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: نه‌تنها در سایر کشورها و آن سوی مرزها بلکه در داخل کشور هم دست‌هایی پشت پرده وجود دارد که می‌خواهد مردم را رو در روی نظام اسلامی قرار دهد، پس بصیرت‌افزایی و روشنگری از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه‌ به ویژه رسانه ملی است.

انتهای پیام/