ارومیه این گونه اداره می شود! / نیم نگاهی به دلیل شکست طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه

ارومیه این گونه اداره می شود! / نیم نگاهی به دلیل شکست طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه

به گزارش ندای ارومیه، تیر ماه سال گذشته، فاز نخست سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه، با حضور شهردار و فرماندار و نیز جمعی از مسئولان اجرایی شد.

مسئولین هدف از این طرح را ر جابه جایی سریع و قابل انعطاف برای مسافت‌های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش نشر آلاینده‌های سمی و گازهای گلخانه‌ای، کاهش آسیب های اجتماعی،   افزایش شور و نشاط اجتماعی  و زیبایی منظر شهری  را از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه عنوان کرده بودند.

اعتبار در نظر گرفته شده برای این فاز نخست این طرح ۲۵ میلیارد ریال بود.

اما اکنون یک سال پس از شروع به کار سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه، طرح مذکور با بی اعتنایی مردم و به تعبیر دیگر با شکست مواجه شده است.

حال سوال این جاست که چنین پروژه هایی که با هدف گسترش ورزش عمومی راه افتادند قبل از اجرا چقدر امکان سنجی می شوند؟

آن چه که مشخص است طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه، که با صرف این هزینه هنگفت اجرایی شده، پیش از آغاز یا امکان سنجی نشده و یا اگر این اتفاق افتاده شیوه اش اشتباه بوده که کسی در ارومیه از آن استقبال نکرده است.

در این میان، نکته قابل تامل، صحبت های ستارپور، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه است که پس از شکست طرح و هدر رفتن این هزینه ها می گوید به منظور رواج دادن فرهنگ دوچرخه سواری تصمیم به اجرای این طرح گرفتیم!
اما حالا که مردم از طرح استقبال نکردند به این نتیجه رسیده است که سبک زندگی مردم باید تغییر کند.

انتهای پیام/