آمریکایی ها در لانه جاسوسی تلفن بنی صدر را هم شنود می کردند!

آمریکایی ها در لانه جاسوسی تلفن بنی صدر را هم شنود می کردند!

محمد هاشم پوریزدان پرست، از دانشجویان حاضر در جریان تسخیر لانه جاسوسی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه با تشریح جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸، اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد فرموده اند را باید از جنس دفاع مقدس ملت ایران در مقابل صدام و استکبار جهانی دانست.

وی افزود: ما در جریان تسخیر لانه جاسوسی مهاجم ابتدایی نبودیم بلکه اقدام ما دفاع در مقابل آمریکایی ها و توطئه های آنان بود، آمریکایی ها که پیش از انقلاب تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی کردند و پس از آن نیز سفارت آنان به کانونی برای توطئه های مختلف تبدیل شده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، تصریح کرد: آمریکایی ها و عواملشان علاوه بر ترور بزرگان، مثله کردن و سربریدن پاسداران در کردستان و شورش در کارخانجات و ادارات و دانشگاه ها، برای کودتا نیز آماده می شدند.

این استاد دانشگاه ضمن بیان این که اگر هزاران بار به آن دوران باز گردیم باز هم لانه جاسوسی را تسخیر می کنیم، گفت: این بزرگترین افتخار ما است که با تسخیر لانه جاسوسی قدمی در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور در مقابل شیطان بزرگ برداشتیم.

وی در ادامه با اشاره به این که سفارت آمریکا به مامنی برای نفوذی ها و کانوی برای توطئه علیه اسلام و انقلاب و ایران بدل شده بود، خاطرنشان کرد: در یکی از اسناد آمده بود که مامور سازمان جاسوسی آمریکا سیا، بنی صدر را با حقوق ماهیانه هزار دلار با عنوان مشاور اقتصادی به استخدام خود در آورده بود.

پوریزدان پرست تصریح کرد: این را می توان یکی از مصادیق نفوذ در تاریخ معاصر کشور دانست، دشمن وقتی بخواهد به یکی از مسئولین نظام اسلامی نزدیک شود از همین شیوه ها استفاده می کند و به بهانه هایی نظیر مشاوره یا همکاری اقتصادی پروژه نفوذ خود را پیش می برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: ما در ۴۴۴ روزی که در لانه جاسوسی مستقر بودیم با بنی صدر که رئیس جمهور وقت بود ارتباط داشتیم و همان موقع تشخیص دادیم که در وی شمه هایی از انحراف وجود دارد اما سال ها بعد آشکار شد که وی سر و سری با آمریکایی ها دارد و یک نمونه آن را می توان دستور بمباران هلیکوپترهای آمریکایی در طبس که حاوی اسناد مهمی بودند دانست.

این استاد دانشگاه شیراز همچنین با اشاره به این که آمریکایی ها از لانه جاسوسی تلفن مسئولین را شنود می کردند، اظهار کرد: در جریان تسخیر لانه سیاسیون رفت و آمد زیادی به آن محل داشتند، یک روز هم عزت الله سحابی آمد و گفت شما که سفارت را تسخیر کردید و تمام شد، حالا دیگر ترکش کنید، اینجا بخشی از خاک یک کشور است و بچه بازی که نیست.

وی ادامه داد: در پاسخ به صحبت های سحابی یکی از دانشجویان وی را به اتاق شنود آمریکایی ها برد و آن جا تلفن بنی صدر را با استفاده از تجهیزات آمریکایی ها شنود کرد، سحابی که با دیدن این صحنه بهت زده و متاثر شده بود، چیزی نگفتریال سرش را پایین انداخت و لانه جاسوسی را ترک کرد.

پور یزدان پرست با اشاره به اظهارنظرهای متفاوت برخی افراد حاضر در جریان تسخیر لانه جاسوسی که بعد ها از مواضع آن روز خود تجدیدنظر کردند، ابراز داشت: معدود افرادی که از مواضع آن روز خود تجدیدنظر کرده اند همان افرادی هستند که در زمان تسخیر لانه به فکر فعالیت سیاسی افتادند و پس از آن به دنبال طی مراحل ترقی در سیاست رفتند.

وی تصریح کرد: همان روزها که ما در لانه جاسوسی مستقر بودیم این صحبت مطرح شد که به شکل تشکل سیاسی در بیاییم و به عنوان تشکل دانشجویان پیرو خط امام به فعالیت سیاسی بپردازیم که اکثر حاضرین از جمله بنده مخالفت کردیم و نظر ما غالب شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به این که تسخیر لانه جاسوسی برای ما حرکتی مقدس بود و نمی خواستیم از آن بهره بردای سیاسی کنیم، خاطرنشان کرد: جریان تسخیر لانه که تمام شد اکثر دانشجویان به جبهه رفتند و بیش از ۳۰ نفر از آن جمع به شهادت رسیدند.

این استاد دانشگاه شیراز افزود: بین آن معدود نفراتی که این روزها در مواضع خود تجدیدنظر کرده اند حتی یک جانباز یا یک رزمنده جبهه رفته فداکار پیدا نمی شود، به جز یک آقایی که موشکی به نزدیکی خودرو اش در جبهه اصابت کرد و اتفاق خاصی نیفتاد ما بقی مسیر دیگری را برای خود انتخاب کردند.

وی در ادامه گفت: به هر عنوان برخی از آن افراد به دنبال فعالیت سیاسی رفتند و از افتخار دانشجوی خط امام بودن استفاده کردند و مسئولیت هایی را به دست آوردند، اما اکثریت این جریان دانشجویانی بودند که پس از بسته شدن پرونده تسخیر لانه به جبهه رفتند و از همان زمان تا به امروز زندگی خود را صرف دفاع از انقلاب اسلامی کردند.

پوریزدان پرست ضمن بیان این که دفاع از انقلاب اسلامی همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: همه بخصوص دانشجویان عزیز باید همانطور که حضرت آقا بارها تاکید فرموده اند با هوشیاری و درایت برنامه های دشمنان را رصد کنند، به آنان اجازه استحاله انقلاب اسلامی را ندهند و عوامل نفوذ را از جامعه اسلامی طرد نمایند.

انتهای پیام/