راهپیمایی اربعین نشان از اتحاد امت اسلامی در دنیاست / واردات بنزین با وجود خودکفایی در تولید نفت تاسف آور است

راهپیمایی اربعین نشان از اتحاد امت اسلامی در دنیاست / واردات بنزین با وجود خودکفایی در تولید نفت تاسف آور است

آیت الله سید علی اکبر قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: نعمت ولی فقیه جزو بهترین نعماتی است که خداوند برای ما ارزانی داشته و امروز در شرایط سخت و بحرانی تنها هدایت ایشان است که می تواند زمینه دوری مردم از گمراهی رافراهم سازد.

وی، افزود: اینکه در شرایط مختلف نظیر دشمنی با آمریکا، مقابله با داعش، مسئله میانمار و سایر مباحث نظیر این موارد تصمیمات قاطع و مناسب از سوی ولی فقیه گرفته می شود، دلیل موفقیت ایران اسلامی در عرصه های دینی و سیاسی و اجتماعی است و امیدواریم مردم در این مسیرها همراه مسئولین حرکت کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مشکلات پیش آمده در کشورهای مختلف اسلامی، بیان داشت: اگر در این کشورها فردی عالم به زمانه حضور داشت امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

وی، خاطرنشان کرد: ولی فقیه با راهنمایی های خود حلال مشکلات موجود در جامعه است.

آیت الله قریشی، در بخش دیگری از خطبه ها، در خصوص جایگاه اربعین حسینی در میان مسلمانان و ارزش و اهمیت پیاده روی ویژه اربعین، عنوان کرد: این اقدام مسلمانان که برگرفته از سفارش بزرگان است، نشان دهنده عظیمت و عزت اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی، ابراز داشت: حضور ۳۰ میلیونی در ایام اربعین در حرم امام حسین(ع) بدون هیچ اجباری نشان می دهد که جایگاه این امام همام برای مسلمین غیرقابل انکار و متعالی است.

امام جمعه موقت ارومیه، ضمن توصیه مسلمین به همراهی کاروان اربعین حسینی، از مسئولین خواست تا شرایط را برای سفر راحت و آسان فراهم سازند.

وی، همچنین در مورد واردات بنزین روزانه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، تصریح کرد: این اقدام در حالی که ایران اسلامی خود دارای جایگاه مناسب در تولید نفت خام بوده، امری غیرقابل قبول است و باید مسئولین در این خصوص تدابیری برای جلوگیری از خروج ارز داشته باشند.

آیت الله قریشی، در پایان از مردم ارومیه خواست تا نسبت به حضور پرشور در مراسمات دینی و به خصوص نمازهای جمعه تلاش کرده و دیگران را نیز به این امر ترغیب کنند.