مطرح شدن افزایش هزینه‌ پیاده‌‌روی اربعین تاسف‌آور است

مطرح شدن افزایش هزینه‌ پیاده‌‌روی اربعین تاسف‌آور است

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار داشت: اینکه موضوع افزایش «قیمت بلیط اتوبوس اربعین» توسط دست‌اندرکاران و مدیران بالادستی و بعد توسط عوامل اجرایی مطرح می‌شود جای تاسف داشته و به نوعی بیانگر نوع نگاه دولتمردان به این رویداد عظیم فرهنگی و عقیدتی است.

 وی با بیان اینکه نه‌تنها افزایش هزینه رفت و آمد و سایر خدمات درست نیست بلکه باید به نوعی در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر و فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز در این زمینه گام برداشته شود تا خیل بیشتری از مردم در این حرکت عظیم شرکت کنند، ادامه داد: شاید این چنین عنوان شود که در مسیر برگشت اتوبوس‌ها بدون مسافر برمی‌گردند و این موضوع صرفه اقتصادی ندارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حال آنکه این موضوع هم فقظ یک توجیه است و می‌توان به واسطه مکاتبه با اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری هم به نوعی این مسئله را رفع کرد تا رانندگان هم متضرر نشوند.

دیرباز ضمن ابراز تاسف از چنین اظهاراتی در یک حکومت دینی و دولت اسلامی، اضافه کرد: ایران اسلامی پرچم‌دار برگزاری باشکوه این آئین است از طرف دیگر در حالی که دولت و مردم جنگ زده عراق به رغم اینکه به خاطر آتش افروزی دشمنان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند ولی حاضر شده‌اند از صمیم قلب برای این حرکت عظیم هزینه کنند و هر آنچه دارند در طبق اخلاص بگذارند ولی جای سوال وجود دارد که چرا مقامات کشوری که از ثبات اقتصادی برخوردار است برای چنین رویداد مهم و وحدت‌بخشی حاضر به هزینه کردن نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه پیاده‌روی اربعین حسینی را یک نمایش وحدت و حرکتی موثر در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام دانست و بیان داشت: وزارت‌خانه‌های مختلف، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌‌های مردم نهاد هر کدام به سهم خود سعی کنند این حرکت عظیم فرهنگی، دینی و اعتقادی به بهترین شکل برگزار شود.

به گزارش ندای ارومیه، معاون وزیر راه در یکی از جلسه‌های اخیر با اظهار «بلیت اتوبوس برای ایام اربعین باید ۱۰۰ درصد گران شود» واکنش بسیاری از نخبگان، نماینده‌های مردم در مجلس، خبرگان و … را برانگیخت.

انتهای پیام/