دست‌اندرکاران آذربایجان غربی نظارت بر فضای مجازی را رها کرده‌اند

عزیز جوان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارومیه، اظهار داشت: متاسفانه دست‌اندرکاران و متولیان امر در آذربایجان غربی نظارت بر فضای مجازی را به طور کلی رها کرده‌اند و مسئولان فرهنگی، اعضای شورای فرهنگ عمومی، اداره ارشاد، سیستم قضایی و … در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی ضمن انتقاد از افزایش روزافزون بی‌اخلاقی در فضای سایبری استان، شایعه‌پراکنی، دامن زدن به شایعات، توهین، تهمت و افتراء زدن به مسئولان حتی مردم عادی در شبکه‌های اجتماعی و … گفت: مسئولان برای ساماندهی این وضعیت اقدام در خور انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در احادیث آمده است که « “اِنَّ حُرمَهَ عِرض المُؤمِنِ کَحُرمَهِ دمِهِ و مالِهِ”:حرمتِ حیثیت و آبروی مؤمن همانند حرمتِ جان و مال اوست»، گفت: بنابراین جای سوال وجود دارد که چگونه یک عده هر چند قلیل فضای مجازی را به بستری برای تخریب و بدگویی تبدیل کرده‌اند و سوال برانگیزترین موضوع هم این است که چرا مسئولان این فضا راه رها کرده‌اند.

جوان‌‌پور گفت: امروز مانند گذشته نیست که امکان نظارت و کنترل کاربران شبکه‌های اجتماعی وجود نداشته باشد به طوری که با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله راه‌اندازی پلیس فتا و … می‌توان مقابل این قبیل بی‌اخلاقی‌ها ایستاد ولی هیچ استانی به اندازه آذربایجان غربی از این موضوع غافل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه برخی افراد سودجو همچنین افرادی که به هیچ گونه قید و بندی پایبند نیستند در فضای مجازی احساس امنیت کرده و برای مسئولان حتی مردم عادی هم به واسطه نشر اکاذیب، نشر مطالب غیراخلاقی حتی عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی مشکل ایجاد می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی به نقش نهادهای اجتماعی از جمله دانشگاه‌ها در کنترل فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: مراکز علمی و دانشگاهی به واسطه ارائه آموزش‌های لازم در زمینه استفاده درست و اخلاق‌مدار از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند وارد عمل شوند.

انتهای پیام/‌