جشنواره فیلم عمار فرصتی برای تولید محتوا در جبهه انقلاب است

حجت‌الاسلام شاه‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارومیه، اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار در واقع یک حرکت سازمان‌یافته برای تولید و توزیع محتوا اعم از فیلم داستانی، مستند و … با محوریت موضوع‌های انقلابی است همچنین اکران مردمی و رایگان مهم‌ترین ویژگی این رویداد است.

وی افزود: کلید برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار اولین بار بعد از فتنه ۸۸ زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلم‌سازان متعهد کشور آثاری درباره فتنه تولید کرده بودند اما این آثار نه تنها حمایت نشد بلکه رسانه ملی و نهادهای مرتبط قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار بر نداشتند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه بی‌مهری فعالان فرهنگی نسبت به تولیدات در این زمینه باعث شکل‌گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد، ادامه داد: این جشنواره مبدأ شکل گیری روش‌های نوین و متفاوتی در مقایسه با جشنواره‌های رایج دیگر است که به نام پرچمدار روشن‌گری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام یعنی حضرت عمار یاسر مزیّن شده است.

وی «فرصت محوری» را در واقع راهبرد اصلی جشنواره مردمی فیلم عمار دانست و خاطرنشان کرد: برای شکل گیری و دوام این حرکت فرهنگی و هنری در راستای آسیب‌شناسی راهبردهای غلط گذشته گام برداشته شد به طوری که یک نوع نگاه کاملا واقع بینانه به ظرفیت‌ها، امکانات و فرصت‌های در دسترس شکل گرفته است.

این مسئول اظهار داشت: نهی از منکر یعنی حرکت‌های سلبی، نکن، نخواه و نبین به وفور در جامعه وجود دارد ولی دعوت به معروف و فراهم کردن فرصت‌های برابر در کنار نهی را تاکنون نداشته‌ایم، در واقع این جشنواره پرچم‌دار اصلی بخواه، ببین و به دیگران هم نشان بده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/