نبود حمایت از بازی‌ساز ایرانی، مانع جدی مبارزه با بازی های غیرمجاز

نبود حمایت از بازی‌ساز ایرانی، مانع جدی مبارزه با بازی های غیرمجاز

خسرو کردمیهن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارومیه، اظهار داشت: برای اینکه حمایت بهتر و جدی از بازی‌سازهای ایرانی به عمل آید لازم است که جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون برن بپیوندد در این صورت افراد بیشتری برای فعالیت در این زمینه انگیزه پیدا می‌کنند و عرصه برای واردکننده‌های بازی‌های ناسالم و غیرمجاز هم محدود می‌شود.

وی کنوانسیون برن را یک معاهده بین‌المللی در خصوص حق تکثیر و حق مؤلف دانست و ادامه داد: براساس این تعهد کشورهای امضاکننده ملزم می‌شوند که آثار پدیدآورندگان سایر کشورهای امضاکننده را همچون آثار پدیدآورندگان تبعه خود مورد حمایت قانون کپی‌رایت قرار دهند.

کردمیهن در ادامه قانون کپی رایت را مجموعه‌ای از حقوق انحصاری دانست که به ناشر یا پدیدآورندهٔ یک اثر اصل و منحصر به‌ فرد تعلق می‌گیرد و حقوقی از قبیل نشر، تکثیر و الگوبرداری از اثر را شامل می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما به این مباحث چندان بها داده نمی‌شود.

وی یکی از موانع مبارزه با واردکننده‌ها و توزیع‌کننده‌های بازی‌ غیرمجاز در کشورمان را نبود حمایت مناسب از بازی‌ساز ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند با در نظر گرفتن شعار اسلامی و ملی نسبت به طراحی بازی اقدام می‌کنند بنابراین باید محصولات فرهنگی آنها در دسترس نسل جدید قرار گیرد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز کشور، اظهار داشت: چنانچه مهارت و تخصص بازی‌سازهای ایرانی تقویت شود این توانایی را دارند که جایگزین مناسبی برای بازی‌های خارجی طراحی کنند ولی نبود حمایت‌های کافی به لحاظ مادی و معنوی باعث می‌شود که افراد کمتری به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از اینکه بازی کالش آف کلنز فیلتر شده است یا خیر، در سخنانی توام با شک و تردید گفت: به نظرم بازی فوق فیلتر شده است.

انتهای پیام