آمریکا تار و پود برجام را نقض کرده است

آمریکا تار و پود برجام را نقض کرده است

به گزارش ندای ارومیه، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: در سال های گذشته در مبارزه با تروریسم ایران تنها بود اما اکنون تمامی کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که راه ایران، راه درستی است‌.

وی افزود: در موارد هسته ای نیز برخی احساس می کردند ایران مسیر اشتباهی را می پیماید در حالی که در این قضیه هم تصمیمات درستی اتخاذ شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به بدعهدی های آمریکا در خصوص برجام، تاکید کرد: میگویند ایران روح برجام را اجرا نکرده است، باید در جواب گفت شما حتی به تار و پود برجام نیز عمل نکرده اید!

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته رفتار ایران، رفتار سنجیده ای بوده و جایگاه آن ترفیع یافته است.

لاریجانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موضوعات مربوط به آذربایجان غربی، بیان داشت: کشاورزی محور توسعه این استان است اما برای اثرگذاری مناسب باید از سنتی به مدرن تبدیل شود.

وی افزود: مدیران استان آذربایجان غربی دردمندانه به دنبال هموار کردن مشکلات اقتصادی هستند و در این میان این موضوع بسیار مهم است که در بحث‌های کلان کشوری به وفاق برسیم و این در حالی است که عقاید مختلفی نیز بین صاحب نظران وجود دارد اما دولت و مجلس به عنوان دو قوه مهم به دنبال انجام دادن تکالیفشان هستند.

وی، اضافه کرد: توسعه روستایی یکی از موارد مورد توجه قرار گرفته در سال های اخیر است که باید همچنان در سال های آتی نیز به آن توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درخواست از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به منظور توسعه روستایی در کشور، اذعان داشت: آذربایجان غربی استانی است که باید در کنار کشاورزی به مقوله صنعت آن نیز توجه شود تا شاهد رونق بخش های مختلف آن باشیم.

وی، خواستار توجه جدی مسئولین به امر صادرات به جای واردات بی رویه شده و گفت: متاسفانه مناطق آزاد کشور به محل واردات تبدیل شده اند؛ باید این مناطق را به مناطق امن برای صادرات تبدیل کنیم.

لاریجانی، مسئله آب را یکی از حساس ترین مسائل در کشور برشمرد و عنوان کرد: اگر به مسئله آب توجه نشود نمی توانیم در انجام برنامه های خود توفیقی داشته باشیم.

وی، همچین بر لزوم مهندسی وضعیت کشت در استان اشاره کرد و ابراز داشت: ۹۰ درصد از آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، باید آبیاری نوین را در کشور توسعه دهیم‌‌.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود، بر لزوم چابک سازی دولت تاکید کرد و گفت: آذربایجان غربی استان حساس و مهمی است که باید محور توسعه آن فعال تر شود.

انتهای پیام/