آمریکا اصلی‌ترین حامی دولت میانمار است/دو وظیفه مهم رسانه‌ها در انعکاس فاجعه میانمار/قوه قضاییه از جایگاه حقوقی ورود پیدا کند

آمریکا اصلی‌ترین حامی دولت میانمار است/دو وظیفه مهم رسانه‌ها در انعکاس فاجعه میانمار/قوه قضاییه از جایگاه حقوقی ورود پیدا کند

حسن عابدینی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه با اشاره به نسل کشی مسلمانان میانمار توسط ارتش این کشور و بودائیان افراطی، اظهار کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر کوچکترین و پیش پا افتاده ترین مسائل را نقض حقوق بشر عنوان کرده و به مجمع عمومی سازمان و شورای امنیت می کشانند در حالی که مسلمانان میانمار ماه هاست تحت شدیدترین تبعیض ها و شرم آورترین جنایت ها هستند و مدعیان دروغین چشم خود را بر روی این فجایع بسته اند.

 

وی تصریح کرد: حقوق مسلمانان روهینگیا میانمار پیش از این کشتارها ها هم نقض می شد، به نحوی که ساکنین این منطقه حق نداشتند بیش از دو فرزند داشته باشند و برای فرزندان دوم به بعد شناسنامه صادر نمی شد و یا حق مالکیت که از آن بی نصیب بودند و اگر مسلمانی می خواست ملکی را خریداری کنند باید آن را به نام یک فرد بودایی خریداری می کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: متاسفانه شاهد این هستیم که بخش عمده ای از جمعیت یک و نیم میلیارد نفری مسلمان جهان و کشورهای پرشمار اسلامی در قبال نسل کشی میانمار سکوت کرده اند و منافع دیپلماتیکشان را بر منافع مسلمانان مظلوم روهینگیا ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی بالاخره سکوت خود را در قبال این جنایت ها بشکند و دولت های اسلامی با وحدت و همگرایی اقدامی موثر جهت توقف فوری جنایت ها انجام دهند.

عابدینی افزود: موضع گیری های علمای جهان اسلام می تواند موجی علیه جنایتکاران ایجاد کند و با ایجاد اتحاد و وحدت بین مسلمین به نجات مظلومین در میانمار منجر شود.

وی ضمن بیان این که غرب اصلی ترین حامی جنایتکاران در میانمار است، ابراز داشت: برخی افراد سعی دارند در ماجرای میانمار آدرس غلط ارائه داده و نقش غرب را کم رنگ جلوه دهند، در صورتی که اصلی ترین حامیان خانم سوچی غربی ها و به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپاست و همین دولت ها زمینه انتخاب او به عنوان برنده جایزه صلح نوبل را فراهم کردند.

این استاد دانشگاه ضمن بیان این که آن چه که در میانمار می گذرد به مراتب فجیع تر از نسل کشی مسلمانان در بوسنی است افزود: رسانه ها در قبال ظلمی که در حق مسلمانان میانمار صورت می گیرد دو وظیفه عمده دارند یکی تبیین قوانین تبعیض آمیزی که علیه مسلمانان آن منطقه وضع شده است و دیگری انتشار گسترده تصاویر نسل کشی.

عابدینی ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران باید در این موقعیت از تمام ظرفیت های خود جهت نجات مسلمانان روهینگیا استفاده کند، خاطرنشان کرد: قوه قضایی باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده اند از جایگاه حقوقی به موضوع نسل کشی مسلمانان میانمار ورود پیدا کند و دستگاه دیپلماسی نیز باید رایزنی های مقتضی را برای صورت گرفتن اقدامی موثر جهت توقف فوری جنای ها انجام دهد.