خبرنگار باید حقیقت را بگوید و از حقوق مظلومین دفاع کند

خبرنگار باید حقیقت را بگوید و از حقوق مظلومین دفاع کند

به گزارش ندای ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تنها راه نجات انسان ها دوری از محرمات و عمل به تقوای الهی است.

صبر و بردباری در ایام بیماری از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام و المسلمین قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه تاکید کرد و گفت:همانطوریکه در روایات نیز امده مومن هنگامی که در بستر بیماری می افتد خداوند فرشته ای را مامور می کند که اعمال خیری که در زمان صحت و سلامتی انجام می داد در زمان بیماری نیز در نامه اعمال او ثبت نماید.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگر سخنان خود به ۱۵مرداد سالروز حمله اتمی امریکا به هیروشیمای ژاپن اشاره کرد و اظهار داشت:این عمل ماهیت امریکا را نشان داد که برای انها فرق نمی کند انسانی گناهکار است یا بی گناه لذا فقط می توان گفت مباحث انسانی و اخلاقی در اذهان انها بطور کامل پاک شده است.

وی افزود:بنابراین وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند در دین ما استفاده از بمب اتمی حرام است بخاطر وجود فرهنگ انسانی و اخلاقی ما می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با محکوم کردن حمله اخیر طالبان به منطقه شیعه در افغانستان گفت:متاسفانه جوامع بین المللی هیچ اعتراضی نسبت به این موضوع نکردند که این باعث تاسف است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نیز خاطرنشان کرد:معظم له در این مراسم به فراموش نکردن دشمن تاکید کردند که این مسله باید مورد توجه مردم و مسولان باشد که البته بحمدالله تا کنون نیز به دلیل بیداری ملت و مسولان است که دشمن جرات حمله به کشور ما را نداشته است.

امام جمعه ارومیه به فرارسیدن ایام حج نیز اشاره و اظهار داشت:چند نکته وجود دارد که حجاج بایستی حتما به ان توجه داشته باشند که از جمله این مباحث گرفتن هلالیت, فراموش نکردن مباحث شرعی و رعایت پرداخت وجوهات شرعی و اینکه به فلسفه اعمال حج توجه کافی داشته باشند و از اسراف و اعمال خلاف شر بپرهیزند.

امام جمعه ارومیه به شهادت شهید محسن حجی نیز اشاره کرد و گفت:جوانان شهیدانی همچون محسن حجی را که با استقامت و قدرت جان خود را در راه اهل بیت ع و اسلام نثار کرد الگو قرار دهند.

وی سالروز ۱۷مرداد روز خبرنگار را نیز به فعالان این عرصه تبریک گفت و اظهار داشت:خبرنگاران ما نیز می بایست به چند نکته توجه داشته باشند و با توجه به انها در انجام وظیفه خود تلاش نمایند.

وی تصریح کرد:از جمله مواردی که خبرنگار باید رعایت نماید گفتن حقیقت است بطوریکه بخاطر پاداش الهی قلم بزند نه بخاطر خوشایند کسی و موضوع دیگر اینکه با انسان های ظالم دشمن و از مظلوم دفاع نماید.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد:بنابراین خبرنگاران مواظب باشند که در انجام وظیفه الوده به معصیت نشوند و هنگام کار خدا را ناظر و شاهد اعمال خود بدانند.