مسئولان در مقابل سلطه طلبی آمریکا با قدرت ایستادگی کنند

مسئولان در مقابل سلطه طلبی آمریکا با قدرت ایستادگی کنند

امام جمعه ارومیه گفت: عمل به سیاست تعامل با غرب نباید به زیرسلطه رفتن کشور منجر شود بلکه باید با حفظ عزت و مصلحت کشور به فکر تعامل با جهانیان بود.

به گزارش ندای ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادسی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به مسئله حج اظهار کرد: حضور دوباره حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره یکی از نعمات بزرگ الهی است.

وی افزود: مسئله حج موضوعی بسیار با اهمیت است به گونه‌ای که در قرآن نیز به آن اشاره شده است و این کار وظیفه‌ای برای مردم در راه خداست و هرکس استطاعت داشته باشد واحب است در سرزمین مکه حضور یابد و اگر فردی دچار کفر عملی شود و حج را به‌جای نیاورد هیچ مشکلی برای خداوند پیش نمی‌آید.

قریشی بیان کرد: عده‌ای که علیه حج سخن می‌گویند و مردم را از این واجب بازمی‌دارند برخلاف سخنان خداوند متعال است و این فریضه الهی یک وظیفه و عمل سیاسی و عبادی است که مسلمانان غنی باید این مهم را لبیک گویند و اکر کعبه از زیارت کنندگان خالی شود عذاب الهی بر ما ورود می‌کند و خلاف دین است.

وی خاطرنشان کرد: دیدار مردم از حجاج اقدامی بسیار خوب است ولی دیدار فرد عازم با آشناهای خود و کسب حلالیت از آنان بسیار بهتر از دیدار بقیه با فرد است و دومین نکته به دوری از تنبلی‌ها اشاره دارد که شامل زکات و خمس می‌شود و فرد نباید با چنین وضعیتی به زیارت خانه خداوند مشرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جریان تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری گفت: مسئله تنفیذ در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و رأی مردم به رئیس‌جمهوری مقبولیت می‌دهد و قدرت اجرایی را به‌دست می‌آورد و مشروعیت در این میان نیز نیاز است که رأی مردم این موضوع را به‌وجود نمی‌آورد و مشروعیت بر عهده رهبری است.

وی تصریح کرد: دشمنان نباید در هیچ زمانی فراموش شوند و اگر در غفلت به‌سر ببریم دشمنان به ما ضربه می‌زنند چرا که اعمال ما را به‌خوبی زیر نظر دارند و برطرف کردن مشکلات مردم یکی دیگر از وظایفی است که باید مدنظر دولت باشد و تمامی این سخنان از آیات الهی و سخنان ائمه (ع) گرفته شده است.

قریشی بیان کرد: تعامل با جهانیان بسیار خوب است ولی نباید زیرسلطه دشمنان برویم و باید با عدالت با آنان برخورد کنیم و مسئولان باید در مقابل سلطه طلبی آمریکا با قدرت ایستادگی کنند.

انتهای پیام/