درآمد آذربایجان غربی ۴۳ درصد از میانگین کشوری پایین تر است

درآمد آذربایجان غربی ۴۳ درصد از میانگین کشوری پایین تر است

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه درآمد آذربایجان غربی ۴۳ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، هادی بهادری امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: هم اکنون ۴۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار وزارت کار و تعاون اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی نیازمند توسعه در تمامی ابعاد است تصریح کرد: متاسفانه آذربایجان غربی از نظر محصلان بازمانده از تحصیل جزو ۵ استان نخست کشور بوده و در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز وضعیت نامناسبی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر در حوزه بهداشت و سلامت نیز آذربایجان غربی جزو استان های آخر کشور بوده و در این صنف هر چند کارهای ارزشمندی صورت گرفته اما نیاز به اقدامات جدی تری دارد.
وی افزود: هم اکنون با کمبود یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان مواجه بوده و نیازمند توجه جدی دولت در این زمینه بوده است.

بهادری با ابراز تاسف از اینکه با نظر مسئولان واحد تولیدی لاستیک های بزرگ در استان ایجاد نشد اظهار داشت: متاسفانه دولت در بسیاری از استان ها این کارخانه را ایجاد کرد اما زمانی که نوبت به آذربایجان غربی رسید، عنوان کردند که بازار اشباع شده است.

وی اظهار داشت: آذربایجان غربی در حوزه گیاهان دارویی جزو استان های مستعد کشور بوده و می توان اقدامات فراوانی برای اشتغال زایی در این حوزه انجام داد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه آذربایجان غربی جزو استان های فقیر کشور است گفت: متاسفانه درآمد این استان ۴۳ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر آذربایجان غربی در بحث بیمه کارگری و بیمه مساکن مهر مشکلات بسیاری داشته که باید رفع و چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/