هدف ما پایین کشیدن اردوغان از قدرت است و در این راه مصممیم

هدف ما پایین کشیدن اردوغان از قدرت است و در این راه مصممیم

به گزارش ندای ارومیه، ۲۵ روز پس از آغاز راهپیمایی عدالت در ترکیه توسط حزب جمهوری خواه خلق موسوم به ج ح پ، این حزب خود را برای سامان دهی اعتراضات خیابانی بیشتر آماده می کند. این را کمال قلیچداراوغلو دبیرکل ج ح پ گفته است.

اقدامی که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آن را راهپیمایی تروریستی خوانده است. قلیچداراغلو دیروز ضمن اعتراض جدی به این ادعای اردوغان گفته است من هراسی از این ندارم که بگویم ترکیه با فقدان جدی دموکراسی رو به رو است و ضرورت دارد که در مقابل این معضل با قدرت ایستاده شود. از امروز هدف اصلی ما پایین کشیدن اردوغان از قدرت است و همگی در این راه مصمیم.

قلیچداراوغلو در اعتراض به دستگیری بربراوغلو چهره برجسته حزب جمهوری خواه خلق، راهپیمایی عدالت را با پیاده روی از آنکارا به سمت استانبول آغاز کرد. اقدامی که با همراهی هزاران نفر از مردم ترکیه همراه شد و در نهایت به تجمع میلیونی مردم در استانبول منجر گردید.

دو روز قبل از اظهارات اخیر قلیچداراوغلو، سالگرد کودتای ۱۵ جولای ترکیه با حضور میلیون ها نفر از مردم این کشور با سامان دهی اردوغان و حزب عدالت و توسعه برگزار شد.

اردوغان، دبیرکل ج ح پ را به دلیل ترتیب دادن این راهپیمایی به حمایت از فتح الله گولن متهم می کند. دولت ترکیه گولن را عامل کودتای نافرجام سال گذشته معرفی کرده است.

قلیچداراوغلو اما در پاسخ به اتهامات اردوغان می گوید ما مخالف کودتای ۱۵ جولای هستیم و آن روز را روز مبارزه مردم برای دموکراسی می دانیم. در عین حال باید کودتای ۱۵ جولای دولت اردوغان را هم به رسمیت شناخت! دولت اردوغان با سوء استفاده از کودتای نافرجام شرایط اضطراری در کشور حاکم کرد. ما این را کودتای دولت اردوغان می دانیم.

من برچسب تروریست را که (اردوغان و همراهانش) به ما می زنند نمی پذریم و آن را ادعایی به شدت مضحک می دانم. تنها کسی که با فرهنگ دموکراسی بیگانه است می تواند راهپیمایی من را راهپیمایی تروریستی بنامند.

انتهای پیام/