۸۵ درصد کودکان معلول زیر ۶ سال آذربایجان غربی تحت پوشش بهزیستی هستند

۸۵ درصد کودکان معلول زیر ۶ سال آذربایجان غربی تحت پوشش بهزیستی هستند

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: اکنون ۸۵ درصد کودکان معلول زیر ۶ سال استان تحت پوشش بهزیستی استان هستند و در این رابطه آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، پروین محمد پوری امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی تشکیل شد با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۵ درصد کودکان معلول زیر ۶ سال استان تحت پوشش بهزیستی هستند اظهار داشت: در این رابطه آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زوجین ارومیه ای تحت برنامه مشاوره ژنتیک قرار دارند تصریح کرد: این در حالی است که آزمایش ژنتیک برای نیازمندان در آزمایشگاه های طرف قرارداد، به صورت رایگان انجام می گیرد.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی افزود: از سوی دیگر در سال گذشته ۱۵ هزار نفر نیز از خدمات صدای مشاور به صورت رایگان در سطح استان آذربایجان غربی بهره مند شدند.

وی با اشاره به وجود پایگاه های سلامت در شهرها و مناطق محروم و روستایی استان بیان کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار نفر از هم استانی ها تحت پوشش پایگاه سلامت هستند.

محمدپوری از وجود ۹ هزار معتاد تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: برای این تعداد مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه درمان و تغذیه شده است.