دولتی که نکوست از چهارسالش پیداست / اگر پاسخی برای منتقدین ندارید حداقل روزه سکوت بگیرید!

دولتی که نکوست از چهارسالش پیداست / اگر پاسخی برای منتقدین ندارید حداقل روزه سکوت بگیرید!

اخیرا یادداشتی از مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در رسانه های محلی منتشر شده است. متین منتظمی فعال دانشجویی با انتشار نامه ای سرگشاده به این یادداشت پاسخ داده است.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر هوشنگ عطاپور
مدیرکل محترم امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی

سلام

امروز یادداشتی از شما در رسانه ها منتشر شد که شاید نگاهی به آن خالی از لطف نباشد و صد البته شما خود استاد مواضع سیاسی در استانداری هستید هرچند که مسائل اجتماعی بیداد کند یا اوضاع حجاب اسفناک باشد و یا سمن ها یک به یک رو به مرگ بروند و یا به تعداد حاشیه نشین ها و کارتن خواب ها افزوده شود!

منتقدان دولت یازدهم یا همان بی سوادان بی شناسنامه ای آقای رئیس جمهور با ادبیات زیبا! آنها را مورد خطاب قرار داد همان کسانی هستند که دلواپس مسائل کشور بودند ، هستند و خواهند بود و این دلواپسی بسیار شیرین تر از خوش خیالی یا خوش خوابی عده ای است که فقط خود را به خواب زده اند.

انتقاد از دولت برای پیشبرد بهتر کارهای کشور است حال آنکه در دولت مذکور از راس تا فرش همگی با ادبیات رئیس جمهور گونه سعی بر اظهار فضل به منتقدان را دارند. با این همه روی سخن بنده اصلاً چنین حرف هایی نیست بلکه در رابطه با موضوعی است که دکتر عطاپور مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی آن را بیان داشته اند و آن هم قضاوت پیش از موعد از دولت دوازدهم است . به صراحت می توان گفت ، دولتی که نکوست از ۴ سالش پیداست. در این۴ سال چه در سطح کلان و البته در سطح آذربایجان غربی همه چیز به برجام گره زده شده تا جایی که حتی تحلیلگران اصلاح طلب نیز از این همه گره زدن ها خودشان خنده به لب داشتند و ما همگی می دانستیم که مشکلات و معیشت مردم با وعده حل نمی شود و کار جهادی و روحیه اعتقادی می طلبد.

البته شما خود بیشتر واقفید که رئیس جمهور در این ۴ سال ۵ بار خبر خروج از رکود را به ملت داده یا آمار های اقتصادی در رابطه با تورم چندبار با سخنان رئیس جمهور متناقض بود و هزاران حرف دیگر …

همه اینها مسائل سیاسی است و دور از حوزه استحفاظی شما، از شما استدعا داریم اگر پاسخی منطقی برای منتقدین ندارید حداقل روزه سکوت بگیرید چرا که چنین حرف هایی صرفاً باعث تحقیر دولت در افکار عمومی می شود. بله مخاطبم افکار عمومی است همان افکار عمومی که شما بازهم وعده های پوچ و توخالی را می خواهید بر ذهنشان قالب کنید. نمونه اش همین قطار یکی می گوید اردیبهشت می آید دیگری خبر از قطار در هفته دولت می دهد و وزیرش از آبان ماه می گوید.

یا همین ستاد احیای دریاچه ارومیه که معلوم نیست چه می کند و هزینه اش صرف چه می شود البته ما یادمان نرفته به اسم بودجه فرهنگی دریاچه ارومیه و پیش از انتخابات همایش روحانی تا ۱۴۰۰ در سلماس برگزار شد.

گذشته از این همه صحبت ، از شما مسئول محترم می خواهیم یک بار از صندلی گرم و نرم مدیرکلی بلند شده، درب اتاقتان را ببندید و این بار بدون راننده شخصی و ماشین کولر دار ، قدمی در شهر بزنید و با کارتن خواب ها ، حاشیه نشین ها ، مردم مستضعف و جوانان بیکار مستقیماً صحبت کنید و ارتباط بگیرید آن وقت مطمئنم جایگاه امور اجتماعی را بهتر از امور سیاسی درک خواهید کرد. می دانم کار سختی است چرا که سر لوحه عملکرد این دولت سیاسی کاری است نه رسیدگی به مردم!

البته شاید شما ۴ سال دولت یازدهم را فراموش کرده باشید ولی ما همچنان به یاد داریم با این همه آیا باز هم مشکلات بر گردن دولت گذشته خواهد بود ؟ اجازه ندهید دولت دوازدهم همان یازدهم شود. لعلَّکُم تَعقِلون

متین منتظمی
فعال دانشجویی