۱۰ اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی افتتاح می شود

۱۰ اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی افتتاح می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، سعید فریور امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی برگزار شد اظهار داشت: این سازمان در سال گذشته موفق به کسب ۱۷ رتبه برتر کشوری شد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان بهزیستی، توانمندسازی جامعه هدف است تصریح کرد: این توانمندی سازی شامل زنان سرپرست خانواده، کودکان بی سرپرست، معتادان بهبود یافته، معلولان جسمی و حرکتی، بیماران مزمن و بیماران اوتیسم هستند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان در بهمن سال گذشته به عنوان یک استان پیشرو تفاهم نامه ای با ۱۰ دستگاه در زمینه کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی امضاء کرد افزود: امضای این تفاهم نامه همزمان با حساسیت و نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به افزایش آسیب های اجتماعی انجام شد.

وی با ابراز تاسف از وجود اعتیاد در استان تصریح کرد: در سال های گذشته، آذربایجان غربی جزو چهار استان پرشیوع در اعتیاد بود اما با تلاش های انجام شده، هم اکنون در رده ۲۲ کشور قرار دارد.

فریور افزود: بی شک با توجه به آسیب زا بودن مسائلی همچون طلاق و اعتیاد در جامعه، باید در رفع این مشکلات اهتمام بسیاری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر در استان مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند بیان کرد: مجموه خانوار تحت پوشش نیز ۶۸ هزار و ۱۶۴ نفر بوده و از سوی دیگر ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر معلول در آذربایجان غربی نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های شاخص هفته بهزیستی گفت: در این رابطه ضمن افتتاح ۱۰ اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، مرکز ترک اعتیاد نیز در ارومیه افتتاح می شود.