قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب خبری وردپرس

پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـه

ندای ارومیه، چشم بینای آذربایجان


امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
برای شهری ایمن و آرام شهرداری باید دنبال درآمدهای پایدار باشد

برای شهری ایمن و آرام شهرداری باید دنبال درآمدهای پایدار باشد

استاندار آذربایجان غربی گفت: اگر می خواهیم شهری ایمن و آرام داشته باشیم باید فکری به حال کیفیت درآمدهای شهرداری ها کرد.

 

 

قربانعلی سعادت در بیستمین اجلاس سراسری هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: مجلس ظرفیت کارشناسی دارد و توان اصلاح ساختار اداری را دارد، باید به فکر نظام اداری متورم و ناکارآمد باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام های مهندسی در تمام رشته ها میتوانند برای اصلاح رویه اداری بهره مند باشند، افزود: تغییر ساختار وزارتخانه ها نمی تواند وضعیت را بهبود بخشد ولی واگذاری اختیارات و مسئولیت ها به سازمان های فرهیخته و کارشناس نظام مهندسی در رشته های مختلف میتواند زمینه ساز اصلاح روند باشد.

وی ساختار بخش خصوصی را نجات بخش کشور دانست و گفت: مشکلات ویژه در آذربایجان غربی و منطقه ما در حوزه نظام مهندسی ساختمان بحث شهرداری ها و وضع مدیریت آنها هست که باید اصلاح و بهود یابد.

سعادت تصریح کرد: تراکم فروشی یکی از مشکلات بزرگی است که با شعارهای نظام مهندسی نظیر شهر ایمن و مطابق با ساختار ملی و معماری اسلامی همسان نیست؛ باید به این مقوله توجه ویژه شود، انتقاد از وضعیت کافی نیست و باید به فکر اقدام عملی بود.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی با توجه به وضعیت جغرافیایی خاص شاهد مهاجرت از روستا به شهر هستیم و به همین دلیل در ۸ شهر شاهد حاشیه نشینی و توسعه نامناسب شهرها هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: باید با توجه به شرایط هر استان و شهر نسخه خاصی پیچیده شود چراکه تمام کشور شرایط یکسان ندارند؛ نظام مهندسی ساختمان برای کنترل ساخت و سازها باید وظایف قانونی را پیگیر باشند و مدیران این بخش اشکالات را رفع کنند.

وی درآمد ناپایدار شهرداری ها را چالش و مشکل میان شهرداری ها و راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: باید راه حلی غیر از دادگاه برای این مشکل پیدا کرد.

انتهای پیام/