آتش به اختیار مبتنی بر عقلانیت انقلابی است / امام خمینی (ره) هم فرمان آتش به اختیار صادر فرموده بودند

آتش به اختیار مبتنی بر عقلانیت انقلابی است / امام خمینی (ره) هم فرمان آتش به اختیار صادر فرموده بودند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: فرمان آتش به اختیار راهبردی استراتژیک در شرایطی است که برخی متولیان فرهنگی خود را به خواب زده اند.

به گزارش ندای ارومیه، سرهنگ کریم علینژاد در نشست صمیمی با بسیجیان پایگاه حضرت مهدی (عج) ارومیه که در مسجد مهدی القدم این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که سنگین ترین هجمه ها از جانب دشمنان به انقلاب اسلامی وارد می شود متاسفانه برخی مراکز تصمیم گیری فرهنگی که باید شب و روز در حال فعالیت باشند دچار اختلال شده اند، امری که موجب شد حضرت آقا فرمان آتش به اختیار را صادر کنند.

وی تصریح کرد: آتش به اختیار در ادبیات نظامی در شرایطی به کار برده می شود ارتباط نیروها با فرماندهان و مراکز تصمیم گیری قطع شده و لذا امکان سقوط وجود دارد.

سرهنگ علینژاد افزود: استکبار جهانی از سال ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و از دوران پیش از مشروطه با تمام توان به دنبال ایجاد انحراف و استحاله ایران اسلامی است و از همان سال ها تا کنون جریانی در داخل کشور به سرسپرده آنان تبدیل شده و به دنبال پیاده سازی توسعه غربی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه ابراز داشت: در مقابل این جریان، مدافعین گفتمان انقلاب اسلامی قرار دارند که معتقدند راه پیشرفت و سعادت ملت اتکا به خود و توجه به داخل است.

وی ضمن بیان این که انقلابی ها به این واقعیت اعتقاد راسخ دارند که مکتب ما مکتبی غنی بوده و نیازمند غرب و شرق نیست، اظهار کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر جا توفیقی کسب کردیم ناشی از این نگاه انقلابی بوده و هر جا امت اسلامی با این نگاه حرکت کرده به نتایج مطلوب دست یافته است که برای نمونه می توان به پیروزی عراق بر داعش اشاره کرد؛ عراق با این نگاه نتیجه گرفت اما کشورهایی که سرسپرده آمریکا هستند همچنان مانند گاوی شیرده در حال دوشیده شدنند.

سرهنگ علینژاد ادامه داد: متاسفانه عده ای در داخل چشم خود را بر روی واقعیت ها بسته اند و با ولنگاری های خود کشور را در معرض خطر قرار می دهند که البته فرمان آتش به اختیار امام خامنه ای بسیجیان بصیر و ولایتمدار را برای جلوگیری از ورود آسیب به کشور و انقلاب با انگیزه مضاعف پای کار خواهد آورد.

وی ضمن بیان این که با مرور تاریخ انقلاب اسلامی می بینیم فرمان آتش به اختیار را حضرت امام خمینی (ره) نیز صادر فرموده بودند. گفت: در بخش پایانی بند میم وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام (ره) آمده است تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند  که مصداق بارزی از دستور حرکت آتش به اختیار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه افزود: همچنین پیام حضرت امام (ره) بعد از قطعنامه ۵۹۸ و تاکید بر شکستن خطوط جبهه کفر و یورش به دشمنان اسلام از دیگر مصادیق فرمان حرکت آتش به اختیار است.

وی با اشاره به این که حرکت آتش به اختیار مبتنی بر عقلانیت انقلابی است ابراز داشت: حضرت آقا از جوانان عزیز با تعبیر افسر جنگ نرم یاد می فرمایند، افسر بر خلاف سرباز که اختیار هیچ تصمیمی خارج از دستور فرمانده را ندارد، خود در صحنه حاضر است و با تحلیل و ارزیابی شرایط تصمیمات مقتضی را می گیرد.

وی تصریح کرد: جوانان با بصیرت و انقلابی باید با چنین نگاهی نسبت به مسائل اولویت دار کشور ورود پیدا کرده و با همت خود از مشکلات گرهگشایی کنند.

سرهنگ علینژاد در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز حجاب و عفاف سالروز شهادت معترضان به کشف حجاب توسط حکومت پهلوی اظهار کرد: امروز ملت مومن و انقلابی علی رغم سنگین ترین هجمه های تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان از عقاید خود عقب نشینی نکرده و با ایمان راسخ راه خود را ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در سالروز این واقعه در شهرهای مختلف با برگزاری تجمعات با شکوه علاقه قلبی خود به حجاب و به طور کلی اسلام و انقلاب را اعلام کرده و از رضاخان و هر کس که در مقابل مسیر دین خدا قرار دارد ابراز برائت می کنند.