یادداشت/ حلقه های مفقوده فرهنگ سازی در حوزه حجاب

یادداشت/ حلقه های مفقوده فرهنگ سازی در حوزه حجاب

حجاب #یواشکی یا بی حجابی #یواشکی امروزه پوشش زنان در جامعه به یک معضل تبدیل شده و نمی توان گفت مقصر اصلی کیست ، تاثیر فرهنگ غربی یا کم کاری مسئولین دولتی و اینکه  ایا راه حل هایی که  برای از بین بردن این مشکل ارائه می شود درست است ، و اصلا ایا این واقعا یک مشکل است؟ یا چنانکه روشنفکر نماهای سکولار می گویند زنان باید در انتخاب پوشش خود به هر شکلی و هر قیمتی که برای جامعه تمام شود ازاد باشند؟ براستی جای بسی تعجب است چرا بیشترین واردات رالوازم ارایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده اند ؟

دین اسلام حجاب را امر ضروری و راهی برای رستگاری و پاکی دانسته پس قطعا زنان یک جامعه مسلمان باید این امر را رعایت کنند ولی ایا وادار کردن انها به این امر راه حل مناسبی است؟

جای تعجب فراوان است از مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی که بدون تصویب طرحی در باب الزام ارگانهای مسئول در وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و حتی وزارت بازرگانی که موظف است جلوی عرضه لباس های مغایر با پوشش اسلامی را بگیرد؛ طرحی را تصویب کرده اند که بسی شرم است.

براساس نظرکارشناسان چنین برخورد بازدارنده ای که در گشت ارشاد شاهد آن هستیم قبل از اعمال تمام آن اقدامات پیشگیرانه نه تنها وضع حجاب را بهتر نکرده  بلکه یک حس نا امنی در جامعه به وجود اورده که خود باعث وخیم تر شدن اوضاع می شود .

در خواست اجرای امری با جبر پلیسی از فردی که علت اجرای آن را نیز به درستی درک و پذیرش نمی کند چه واکنش هایی را در پی خواهد داشت؟

آیا بروز کمپین های شرم آور و مخرب وجهه نظام اسلامی همچون «#کمپین بی حجابی یواشکی» و امثال آن که همه روزه توسط شبکه های لجن پراکنی غربی نیز تبلیغ می شوند امری است که بتوان آن را نادیده گرفت؟ یا باید این واقعیات را پذیرفت و عوامل موجد را یکی پس از دیگری برطرف کرد؟

پیشنهاد تعطیلی گشت ارساد و بی توجهی به سراشیبی که روند سیر پوشش در آن افتاده است قطعا جامعه را به قهقرا می برد اما راه حل شتابزده برخورد پلیسی نیز نه تنها اثری نمی بخشد بلکه می تواند سرعت بخش روند مخرب موجود و انگیزه بخش بدحجابان در جدیت و تشکل یافتن و منسجم شدن در فضای حقیقی یا  در فضای مجازی باشد.

مهساعبدی