دارساوین؛ مشهد برادران زین الدین و زیارتگاه دلهای عاشق/ اصحاب رسانه راه شهدا بیش از پیش تبلیغ کنند

دارساوین؛ مشهد برادران زین الدین و زیارتگاه دلهای عاشق/ اصحاب رسانه راه شهدا بیش از پیش تبلیغ کنند

حالش چندان مساعد رفتن نبود اما باید می رفت!
باید می رفت به جایی که میعادگاه عاشقان شده و مرکز تجمع دلدادگان انقلاب و اسلام.
باید می رفت چون منتظرش بودند هم میهمانان پسرانش و هم محلی که خون پاک فرزندانش بر آنجا جاری شده و نهال انقلاب را آبیاری و تبدیل به درخت تنومندی کرده که امنیت و آرامش میوه های آن است، منتظرش بودند!
حاجیه خانم “زینت اسلام دوست” صبح قبل از شفق ارومیه را به سمت سردشت ترک می کند و خبرنگار ندای ارومیه هم بنا بر رسالت رسانه ای خویش همراه با اکیپ اعزامی از ارومیه، رهسپار دیار شور و شهادت می شود تا یکی از با اخلاص ترین و بی آلایش ترین تجمعات جمعی از مردمان ایران اسلامی را پوشش خبری دهد.
مراسمی که سرآغازی است برای اینکه محل شهادت مهدی و مجید زین الدین، این دو برادر شهید را به زیارتگاه زائران سراسر کشور تبدیل و نام و یاد و آرمانهای آنها را جاودانه سازد.
از همین رو یادمانی در محل شهادت، شهیدان زین الدین در حال ساخت است که ۲۷ آبان ۹۵ شاهد افتتاح آن خواهیم بود. این یادمان در کنار جاده سردشت به بانه و در منطقه ای بسیار زیبا قرار دارد و اتمام یادمان زیبایی دوچندان معنوی به منطقه خواهد داد و یادمان همانند عقیقی در میان کوههای سربه فلک کشیده غرب ایران خواهد درخشید و گوهری خواهد بود گرانبها.
مادر در مسیر ارومیه به سردشت بی تابی می کند، این بی تابی را از چشمانش می توان دید اما به روی خود نمی آورد همانند روزهایی که خبر شهادت فرزندانش را شنید و زینب وار به جای شیون و زاری برای روحیه دهی به رزمندگان اسلام فریاد برآورد و آنها را دعوت به مبارزه در راه حق علیه باطل کرد.
در راه ارومیه تا سردشت مدام با دشت ها ، کوهها ، جاده ها و جنگلهای منطقه درد و دل می کند، سراغ فرزندانش را می گیرد و در دل خود مدام می گوید که آقا مهدی چند بار این جاده را آمده و رفته؟ در زیر کدامین درخت ایستاده و استراحت کرده و در کدامین پیچ در کمین دشمن افتاده و با آنها درگیر شده است؟
انگار کوههای سربه فلک کشیده و جنگلهای وسیع زبان باز کرده و در وصف شجاعتهای فرزندان این مادر، حماسه سرایی می کنند! حماسه سرایی هایی که صدایش را تنها دل نگران و شکسته ای می شنود که قد و قامت پسرش را در تابوتی دید که از سردشت به دیارش بردند!
شهیدان زین الدین در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در محدوده روستای دارساوین سردشت و در یک شب بارانی در کمین ضدانقلاب قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. افرادی که آنها را شهید کردند بعدها مشخص شد که از جیره خواران صدام بودند که برای این کار اجیر شده بودند.
کارهای فوق العاده این برادران خار چشمی برای دشمنان بود. به ویژه شهید مهدی زین الدین که فرمانده تیپ علی ابن ابیطالب(ع) و از نیروهای اطلاعات سپاه بود و تمامی منطقه عمومی سردشت را با اقدامات خویش به سمت آرامش و امنیت می بُرد.
اما در دارساوین عاشقان راه شهدا گردهم آمده و بی صبرانه منتظر اکیپ اعزامی از ارومیه هستند. حاضران منتظرند و چشم انتظارند تا ام الشهدا بیاید. بعد از گذراندن چندین و چند پیچ در جاده های پیچ در پیچ بالاخره خودروی حامل مادر شهیدان زین الدین نمایان و حاضران و زائران با صلوات از وی استقبال می کنند.
به محض رسیدن به مقتل فرزندان، اشک در چشمان مادر حلقه می زند اما باز خود را نمی شکند تا در مراسم حاضر شود، اینجا محلی است که دو فرزندش قهرمانانه و عاشقانه در راه اسلام و امامشان شربت شهادت را نوشیده و دعوت حق را لبیک گفته اند.

گرچه پاداشی بالاتر از شهادت نیست و مادر خود نیز به کرات در مراسمات و همایش های مختلف بر این مورد تأکید کرده است اما چه کند که دل مادر است و در مورد فرزندان نازکتر از گل!
تریبون را به مادر می دهند تا سخنی چند با زائران داشته باشد، زواری که قریب به هزار کیلومتر را طی کرده اند که در نگین کوهستانهای سردشت گردهم آیند تا تجدید بیعتی با شهدا کنند و این پیام را مخابره کنند که گرچه شهدا اکنون در بین ما نیستند اما راه آنها ادامه داشته و در جهت همان آرمانهایی که خون خودشان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند امروزه ما نیز حاضریم و هرکاری را برای امنیت و آرامش این سرزمین لازم باشد انجام خواهیم داد.
حاجیه خانم اسلام دوست با سلام و صلوات سخنرانی خود را شروع و با تقدیر و تشکر ادامه می دهد و به بیان خاطراتی از فرزندان و مبارزات انقلابی در دوران طاغوت و شرایط تحصیلی و نحوه جذب در سپاه فرزندان مطالبی را بیان می کند و در خلال صحبت هایش از دلتنگی هایش نیز می گوید و با چشمانی اشکبار به محل شهادت فرزندانش اشاره و با قلبی مالامال از اندوه تأکید می کند که زائران راهیان نور سفیرانی هستند که باید پیام شهدا را به دیگران، دوستان و جوانان مخابره کنند و در این راه خود نیز باید دنباله روی اهداف شهدا باشند.

این تنها خواسته مادری است که دلتنگی هایش را با مزار فرزندانش و همچنین یادمان در حال احداث آنها تقسیم می کند، فرزندانی که در جهت اعتلای میهن اسلامی و حفظ عزت و استقلال کشور و همچنین برقراری آرامش و امنیت برای هموطنانشان خون پاک خود را تقدیم انقلاب کرده اند و به نظر نگارنده نیز خواسته و مطالبه بسیار پیش و پا افتاده ای است.

اصحاب رسانه بیش از پیش کوشش کنند/ امدادهای غیبی الهی یاری رسان رزمنده ها بود

زینت اسلام دوست در محل شهادت فرزندانش به خبرنگار ندای ارومیه و در خصوص نحوه شهادت آنها اظهار می کند: دشمنان اول مجید را که ۲۰ ساله بود به شهادت رساندند و بعد برادرش را با تیر مستقیم به شهادت رساندند و این موضوع ضایعه بسیار اسفناکی برای خانواده زین الدین بود و آن روز عزای عمومی در شهر قم اعلام شد.

وی می افزاید: خوشحالم بعد از دهه ها توانسته ایم یادمانی برای این شهیدان بسازیم و باید یاد داشته باشیم که شهیدان زنده هستند و همیشه شاهد و ناظر اعمال و کردار ما هستند.
مادر شهیدان زین الدین می گوید: هر حیله و مکری که دشمنان صهیونیست و شیاطین علیه ما می کنند و ما در برابر آنها پیروز می شویم بدانیم که یقیناً کمک و یاری شهداست.
وی ادامه می دهد: خداوند ان شاء الله جوانان ما را هوشیار و بیدار کند که در فضای مجازی از خود مراقبت کنند که تفکر و اندیشه دشمنان از این طریق در جامعه رواج پیدا نکند و بتوانند از دین اسلام و انسانیت دفاع کنند.

اسلام دوست تصریح می کند: آقا مهدی در جبهه ها به عنوان فرمانده شرکت می کرد و آن قدر مهربان بود که با بسیجی ها گرم می گرفت و با آنها نه به عنوان فرمانده بلکه به عنوان دوست ارتباط داشت و همه در جبهه ها دوستش می داشتند.
وی یادآور می شود: ان شاء الله آقا مهدی به عنوان فرمانده سرمشقی باشد برای دیگران که گذشت، صبر و مقاومت داشته باشند و اگر اینچنین باشد خداوند نیز به یاری آنها خواهد آمد.
اسلام دوست با چشمانی گریان اما بیانی صریح و مقتدرانه ادامه می دهد: آقا مهدی خودش تعریف می کرد که در جزیره مجنون سلاحی نداشتیم اما دشمنان آنچنان رعبی از ما داشت که نزدیک ما نمی شد و امدادهای غیبی الهی یاری رسان رزمنده ها بو.
مادر شهیدان زین الدین در پایان با توصیه و نصیحتی خاطرنشان می کند: اصحاب رسانه باید بیشتر از این کوشش کنند تا ان شاء الله یاد و راه شهدا در جامعه تبیین و به فراموشی سپرده نشود.
انتهای پیام/