حملات خمپاره‌ای ارمنستان به مواضع آذربایجان/ ۲ شهروند غیرنظامی کشته شدند

حملات خمپاره‌ای ارمنستان به مواضع آذربایجان/ ۲ شهروند غیرنظامی کشته شدند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان سه شنبه شب در گزارشی اعلام کرد که دو شهروند غیر نظامی این کشور بر اثر نقض رژیم آتش بس در نزدیکی مناطق اشغالی قره باغ کشته شدند.

نیروهای نظامی ارمنستان سه شنبه شب ساعت ۲:۴۰ روستای آلخانلی شهرستان فضولی جمهوری آذربایجان واقع در نزدیکی خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ را با سلاح های خمپاره انداز و نارنجک انداز کالیبر۸۲ و ۱۲۰  مورد هدف قرار دادند که بر اثر آن، دو ساکن غیر نظامی این روستا از جمله صاحبه قلی اوا متولد سال ۱۹۶۷ و نوه دو ساله وی به نام زهرا قلی اوا متولد سال ۲۰۱۵ میلادی جان خود را از دست دادند.

در جریان این حادثه سرویناز قلی اوا ساکن دیگر روستا و متولد سال ۱۹۶۵ میلادی مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

نقض مرتب آتش بس و ادامه تنش بر اثر آن در منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب نگرانی نهادهای بین المللی و گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل این مناقشه شده است.

روسای آمریکایی، روسی و فرانسوی این گروه میانجی، مدتی پیش برای بررسی راههای از سرگیری مذاکرات و حل مسالمت آمیز این مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به منطقه سفر کرده و با مسوولان هر دو کشور دیدار کردند.

گفتنی است، روسیه ، آمریکا و فرانسه از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ را بر عهده دارند اما تلاش‌های میانجیگری این گروه تا به حال نتیجه نداشته است.

انتهای پیام/