باز هم تحریف و خباثت رسانه ای در رویترز

باز هم تحریف و خباثت رسانه ای در رویترز

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق اخیرا دیداری با رهبر معظم انقلاب داشت که طی آن امام خامنه ای بر لزوم حفظ استقلال، هویت و وحدت عراق و همچنین هوشیاری در برابر آمریکا تاکید فرمودند.
در بخشی از متنی که از دیدار رهبر انقلاب و حیدر العبادی در وب سایت رسمی ایشان (khamenei.ir) منتشر شده بدین صورت است:

رهبر انقلاب با اشاره به حضور نیروهای داعش تا نزدیکی بغداد در یک مقطع از زمان، خاطرنشان کردند: اکنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق و همچنین سیاست درست دولت عراق در اعتماد به نیروهای جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط میدان است. رهبر انقلاب اسلامی به مخالفت آمریکا و اذناب او با «حشدالشعبی» یا همان نیروهای مردمی، اشاره کردند و افزودند: مخالفت آمریکایی‌ها با نیروهای مردمی به این علت است که آنها می‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به هیچ وجه به آمریکایی‌‌ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.
حال به انعکاس این خبر در خبرگزاری انگلیسی رویترز دقت کنید:

رویترز با انتخاب تیتر [رهبر ایران هشدار داد که نیروی شبه نظامی شیعی را تضعیف نکنید] به نقل از رسانه دولتی ایران نوشت:

(آیت الله) خامنه‌ای گفت: شبه نظامیان شیعه نیروی‌هایِ اصلی عراق در به عقب راندنِ جهادگرایانِ! سنی! بودند، و بغداد نباید در جنگ با دولت_اسلامی! به آمریکا اعتماد کند.

البته تحریف فرمایشات مقام معظم رهبری توسط رویترز امر جدیدی نیست. از جمله تحریف های این سایت خبری می توان به سخنرانی شهریور ماه سال ۹۴ مقام معظم رهبری اشاره کرد که این سایت خبری از زبان ایشان به دروغ نقل کرده بود « آمریکایی ها در مذاکرات خوب عمل کردند، اما ما نه و [به این خاطر] در مسائل دیگر اجازه مذاکره با آمریکایی ها را نمی دهیم.»

رویترز همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان را که فرموده بودند روزگار، روزگار همه چیز است؛ هم مذاکره هم موشک تحریف کرده و از قول ایشان نوشته بود آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید: کلید آینده ایران موشک است، نه مذاکره.

علی رغم این دروغ پراکنی های آشکار رویترز دسترسی به رویترز در ایران همچنان امکان پذیر است و هیچ اقدامی برای فیلتر آن توسط نهادهای متولی صورت نمی گیرد.

انتهای پیام/