مدیران فرهنگی دولتی با وسواس و دقت بالا انتخاب شوند

مدیران فرهنگی دولتی با وسواس و دقت بالا انتخاب شوند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: به دلیل اهمیت و اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی باید مدیران فرهنگی دولتی با وسواس و دقت بیشتر انتخاب شوند.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار کرد: سالگرد حادثه هفتم تیرماه که منجر به شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی با هفتاد و دو تن دیگر شد را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری افزود: دولت آمریکا از حقوق بشر دم می‌زند و این در حالی است که این دولت مجرم نخست نقض حقوق بشر است و ساقط کردن هواپیمای مسافربری شامل ۲۹۸ مسافر که یکی دیگر از کارشکنی‌های این دولت بود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در همان هواپیما ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال بودند که همگی پرپر شدند ولی  به فرمانده همان ناو جنگی مهاجم به سبب این وقاحت مدال افتخار اعطا شد.

قریشی بیان کرد: بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۶ با دستور صدام ملعون صورت گرفت که تعداد ۱۱۰ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند و امروز نیز افرادی در این شهرستان زندگی می‌کنند همچنان با این موضوع دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع نیز یکی دیگر از کارشکنی‌های ضد حقوق بشری دولت غاصب آمریکا است.

وی با اشاره به خطبه‌های نماز عید فطر در تهران تصریح کرد: فلسطین مسئله اصلی مسلمانان است و نباید این مسئله را از برنامه ها خارج کرد چراکه عده‌ای صهیونیست،  فلسطین مظلوم را زیر سلطه خود گرفته‌اند و جان، مال، دین و ناموس آنان را مورد حمله خود قرار می‌دهند از این رو بر هر مسلمانی در هر نقطه از جهان ضروری است تا با استعمارگران مبارزه کنند تا دین و آموزه‌های خود را حفظ کنند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: کشورهای عربی باید از این موضوعات انزجار خود را نشان دهند ولی برخی کشورها همانند کشور عربستان و دولت آل سعود نه تنها از کارشکنی دولت‌های غربی اعلام برائت نمی‌کنند بلکه به آنان کمک هم می‌کند و در برخی از کشورهای عربی منطقه نیز کارشکنی‌هایی انجام می‌دهد و سبب شهادت هزاران تن از مسلمانان می‌شود.

وی تأکید کرد: باید از وحدت اسلامی خود محافظت کنیم تا این مهم را از دست ندهیم و بیش از پیش دل‌هایمان را به همدیگر نزدیک کنیم و از رخنه‌های فرهنگی آگاه باشیم چراکه دولت‌های غاصب در همه حال مسلمانان را در سختی قرار می‌دهند و از هیچ حرکتی برای زمین‌گیر کردن مسلمانان پرهیز نمی‌کنند بنابراین فرد عاقل به هیچ وجه به زیر پرچم آمریکا نمی‌رود و با آنان دوستی نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: کارهای فرهنگی باید در رأس امور باشد و مسئولان و آحاد مختلف مردم در این زمینه باید تلاش خود را به‌کار گیرند تا جوانان را برای آینده آماده کنیم تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را در مسیر درست هدایت کند.

وی اظهار کرد: در انتخاب مسئولان فرهنگی باید بسیار دقت کنیم و مدیریت هر امری را به افراد بی‌تجربه ندهیم تا بتوانیم به اهداف آرمان‌های انقلاب و آموزه‌های دینی برسیم و برای هر مسئولی کار فرهنگی باید بیش از کار سیاسی اهمیت داشته باشد و نزد خداوند متعال و مردم امری پسنیدیده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: به دلیل اهمیت و اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی باید مدیران فرهنگی دولتی با وسواس و دقت بیشتر انتخاب شوند.

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به مفهوم آتش به اختیار افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی، خودجوش و تمیز است و به هیچ وجه به معنای بی‌قانونی، فحاشی، طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست و عده‌ای در این میان هستند که از این مضمون برداشت درستی نداشته‌اند.

انتهای پیام/