منشأ حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی است/ این کار غیر کارشناسی بود

منشأ حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی است/ این کار غیر کارشناسی بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: حذف گسترده رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی‌کاری و غیر کارشناسی بوده و این امر تبعات زیادی برای جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، استادان و کارکنان دارد.

دکتر عزیز جوان‌پور با بیان اینکه باید دلیل این کار غیر کارشناسی مشخص شود، ادامه داد: توسعه علمی استان بدون توسعه رشته های علمی و دانشگاهی ممکن نیست، بنابراین نباید اجازه داد با کارهای غیرکارشناسی، استان هایی که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه علمی است، از این رشته ها محروم شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی اجازه تعدی به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را ندهد و این امر را از طریق مراحل قانونی پیگیری کند.

رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی است و هیچ‌گونه وابستگی به هیچ جناحی ندارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از گذشته تاکنون در حوزه وزارت علوم و دستگاه های نظارتی قرار داشته است و در دولت های گذشته نیز تلاش شد دانشگاه آزاد اسلامی طبق قوانین وزارت علوم جلو برود و در دولت یازدهم این موضوع پیگیری شد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد حذف رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی یک کار سیاسی، غیرمعمول و متفاوت با گذشته است. بنابراین این یک اقدام سیاسی و در راستای اختلافات در داخل دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم است که متاسفانه از سر دلسوزی نیست.

این مسئول یادآور شد: اگر این رشته ها غیر قانونی بوده و نیاز به حذف داشت چرا در سال های گذشته در همین رشته ها مجوز برگزاری دوره دکتری تخصصی صادر شده است، براساس قانون رشته های این دانشگاه به تایید کمیته سه نفره رسیده و کمیته سه نفره ارزیابی دانشگاه متشکل از نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: حذف حدود سه هزار رشته محل این دانشگاه که از سوی وزارت علوم انجام شده با سیاست های دولت درباره افزایش و توسعه موضوع اشتغال مطابقت ندارد چرا که با حذف این تعداد رشته محل باید ۳۰ درصد از کادر اداری و اعضای هیات علمی این دانشگاه تعدیل شوند تا بتوانیم فعالیت خود را ادامه دهیم.

جوان‌پور گفت: امیدواریم با رفع مشکل حذف رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی شاهد این موضوع نباشیم که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان توسط افراد داخلی تحریم شود.

منبع:خبرگزاری آنا