آذربایجان غربی در ۴ شاخص توسعه از میانگین کشوری در سطح پایین‌تری قرار دارد

آذربایجان غربی در ۴ شاخص توسعه از میانگین کشوری در سطح پایین‌تری قرار دارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آذربایجان غربی در ۴ شاخصه درآمد سرانه، اشتغال، آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان از میانگین کشوری در سطح پایین‌تری قرار دارد.

به گزارش ندای ارومیه، نادر قاضی پور با اشاره به مطالبات مردم آذربایجان غربی از دولت دوازدهم اظهار کرد: دولت دوازدهم باید نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا ۴ شاخص مهم توسعه را در استان آذربایجان غربی به حد مطلوب برساند تا قسمتی از مشکلات مردم را بتواند برطرف کنند.

وی افزود: درآمد سرانه، ایجاد اشتغال، آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان ۴ شاخصه مهم توسعه در استان است که از میانگین کشوری پایین تر است و باید تلاش کنیم به میانگین کشوری برسانیم تا رشد و شکوفایی مطلوب اتفاق بیافتد.

قاضی پور تصریح کرد: موضوع راه‌آهن نیز یکی از مسائل مهم آذربایجان غربی است که در این میان راه‌آهن ارومیه تبریز از طریق جاده میانگذر شهید کلانتری از اهمت بسیار زیادی برخوردار است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دو بانده کردن تمامی جاده‌های ارومیه به اشنویه، ارومیه به تبریز، ارومیه به خوی وارومیه به نقده و مهاباد است که باید مورد توچه دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به نیازهای آبی آذربایجان غربی بیان کرد: احداث سد نازلو، احداث سد باراندوز، بتنی کردن کانالهای کلیه انهار و لوله‌کشی به کلیه مزارع از نیازهای استان در زمینه آب کشاورزی است که دولت باید مورد توجه قرار دهد و مشکلات قبلی را برطرف کند و در زمینه کشاورزی نیز کشت گلخانه‌ای و تزریق نیروی جدید و کارامد باید بیش‌ازپیش موردتوجه باشد.

قاضی پور گفت: وزارت علوم نیز باید توجه ویژه‌ای به افزایش دانشگاه در سطح استان آذربایجان غربی داشته باشد تا سیل عظیم بیماران برای درمان و اقدامات پزشکی خود از هر نقطه استان به مرکز استان سرازیر نشوند و در نزدیک‌ترین نقطه بتوانند به بیمارستان‌هایی مناسب با امکانات کافی دست یابند.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت و درمان باید بیمارستان‌هایی در شهرهای میاندوآب و خوی ایجاد کند تا مردم بهتر و راحت‌تر از پیش بتوانند امورات درمانی خود را انجام دهند و اگر دانشگاه علوم پزشکی خوی ایجاد شود مردم شمال استان به این شهر رجوع می‌کنند و مردم جنوب استان نیز می‌توانند به شهر میاندوآب و بیمارستان این شهر مراجعه کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با امور شهری نیز مترو ارومیه مدنظر است و قطار ارومیه نیز باید وارد داخل شهر شود تا مردم پس از پیاده شدن از قطار بتوانند از مترو استفاده کنند و این موضوع می‌تواند در حمل‌ونقل کمک به سزایی کند و باند دوم فرودگاه ارومیه نیز یکی دیگر از نیازهای مردم آذربایجان غربی است.

*تسنیم