برترین های نخستین جشنواره شعر رمضان ارومیه تجلیل شدند

برترین های نخستین جشنواره شعر رمضان ارومیه تجلیل شدند

به گزارش ندای ارومیه، نخستین جشنواره شعر رمضان به زبان ترکی آذری با شرکت شاعرانی از ۹ استان در ارومیه برگزار شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره شامگاه شنبه برگزار شد و طی آن نفرات برتر در بخش های متخلف معرفی شدند.

در این مراسم، دبیر اجرایی نخستین جشنواره شعر رمضان اظهار داشت: این جشنواره با همت فرهنگسرای حاجی پیرلوی شهرداری ارومیه و با مشارکت گسترده شاعران و هنرمندان برگزار شد که ارسال ۲۶۰ اثر از استان های مختلف موید موفقیت ما در این خصوص است.

وی افزود: ۸۰ شاعر از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، مازندران، همدان، کردستان، زنجان و اردبیل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که در نهایت آثار منتخب با نظر داوران مشخص شده و تجلیل شدند.

احمد اسدی، بیان کرد: از اولین روز رمضان امسال به هنرمندان عضو کانون شعر فرهنگسرای حاجی پیرلو اطلاع رسانی شده بود اما اطلاع رسانی و فراخوان به صورت عمومی در هفته اول رمضان اتفاق افتاد و در عرض ۲۰ روز تمامی کارهای مربوط به دبیرخانه و پذیرش و داوری صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره شعر رمضان به زبان ترکی آذری حاضریم در صورت وجود شرایط در سالهای آینده آن را به صورت ملی و حتی بین المللی برگزار کنیم.

مسئول فرهنگسرای حاجی پیرلو خاطرنشان شد: مراحل داوری جشنواره توسط سه نفر از اساتید برتر حوزه ادبیات در سطح شمالغرب کشور برگزار شد که اثرات برتر نیز به عنوان شعر برتر تا شاعر برتر بودند.

در ادامه مراسم، احد یوسفی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در سخنانی بر لزوم برگزاری باشکوه تر چنین برنامه هایی در ایام مختلف سال تاکید کرد.

در پایان نیز از نفرات برتر در بخش های مختلف با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.