رویکرد دستگاه دیپلماسی کشور، نرم، کند و منفعلانه است

رویکرد دستگاه دیپلماسی کشور، نرم، کند و منفعلانه است

دکتر محمدصادق فتح اللهی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، با اشاره به مواضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشور در قبال اقدامات خصمانه غربی ها، اظهار کرد: متاسفانه دیپلماسی دولت یازدهم و دوازدهم یک دیپلماسی نرم، کند و منفعلانه است.

وی تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که هر چقدر در برابر دشمنان کوتاه بیاییم و به بهانه این که می خواهیم از تنش و تشنج فاصله بگیریم اقدامات منفعلانه نشان دهیم، دشمنان وقیح تر خواهند شد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: امروز شاهد مواضع گستاخانه مقامات رسمی ترکیه علیه کشورمان هستیم که ضرورت دارد پاسخی مقتضی به آن داده شود.

وی ابراز داشت: ترکیه همسو با با عربستان سعودی مواضع خصمانه ای را در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده با این تفاوت که عربستان رویکرد سخت در پیش گرفته اما ترکیه به شیوه های ژورنالیستی متوسل شده است.

فتح اللهی در ادامه گفت: ریشه مواضع خصمانه ترکیه در قبال جمهوری اسلامی ایران و تمام حرکت های چند سال اخیر وی در مصر، سوریه و عراق را باید در سیاست های اردوغان و میل وی برای بازسازی مدل اردوغانی حکومت عثمانی جست.

معاون اسبق وزیر کشور افزود: این که اردوغان جمهوری اسلامی ایران را به توسعه طلبی متهم می کند در واقع چیزی جز فرار به جلو جهت لاپوشانی اقدامات تخریبی خود نیست.

انتهای پیام/