باید جلوی خام فروشی در صنعت مس گرفته شود / با تغییر مدیریت مس سونگون ۵ هزار شغل ایجاد می شود

باید جلوی خام فروشی در صنعت مس گرفته شود / با تغییر مدیریت مس سونگون ۵ هزار شغل ایجاد می شود

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت گفت: باید جلوی خام فروشی در صنعت مس گرفته شود.

نادر قاضی پور در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: صنعت مس یکی از صنایع پایه های اصلی بخش معدن و صنایع معدنی کشور است و ضرورت دارد هر چه زودتر با خام فروشی در این حوزه به طور جدی مقابله شود.

وی تصریح کرد: فعال شدن صنایع جانبی و پایین دستی صنعت مس تاثیرات بسزایی در شکوفایی اقتصاد داشته و هزاران شغل برای جوانان ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه طرح های توسعه معدن مس سونگون ورزقان، علی رغم اهمیت بالای این معدن و سابقه تاریخی معدن کاری در آن که به پیش از جنگ جهانی باز می گردد، با تعطیلی مواجه شده که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه گفت: در مجلس نهم و دهم دلایل غیرفعال بودن طرح های این مسکن را جویا شدیم و مشکل را پیگیری کردیم که به طور مقطعی به حل مشکل منجر شد اما با گذشت مدت زمانی کوتاه مجددا طرح ها ناقص به حال خود رها شدند.

قاضی پور ابراز داشت: با تلاش های صورت گرفته مس سونگون مستقل شده بود اما مدیرعامل فعلی مجددا خود را به سرچشمه کرمان وابسته کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تغییر مدیریت مس سونگون گرهگشای مشکلات این مجموعه خواهد بود و منجر به ایجاد ۵ هزار شغل مستقیم می شود.

 

انتهای پیام/