هیچ فردی نباید تلاش کند که رابطه‌ای میان ایران و آمریکا برقرار کند

هیچ فردی نباید تلاش کند که رابطه‌ای میان ایران و آمریکا برقرار کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات الهی اظهار کرد: بیش از پیش به فرهنگ علوی نیاز داریم و در همه حال تمامی مردم و مسئولان باید زندگی و سیره حضرت علی (ع) را سرلوحه زندکی خود قرر دهند تا در زندگی دنیوی و اخروی پیروز و سرمست باشند.

وی بیان کرد: سالروز جهاد سازندگی با ۲۸ خرداد مصادف شده است که این سازمان با تدبیر و کیاست امام خمینی (ره) ایجاد شد و تأسیس ارگان‌ها و نهادهای دیگر نشان از با تدبر ایشان بود که با وجود جهاد سازندگی امید داریم هیچ منطقه محرومی در کشورمان وجود داشته باشد.

قریشی تصریح کرد: نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی، و سربازان گمنام امام زمان (عج) از مردم، جان، مال، ناموس و امنیت ایشان مراقبت می‌کنند و بر ما وظیفه است در هر شرایطی برای سلامتی ایشان دست به دعا باشیم و کارشکنی اخیر داعش در مجلس و شهادت عده‌ای از هموطنان توسط این نیروها خنثی شد و به هلاکت رساندن تمامی تروریست‌ها جواب دندان شکنی به دشمنان ایران اسلامی به‌ویژه کشورهای غربی و دولت آمریکا بود.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان از ماه‌های برتر الهی است و در این ماه باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم و از دست ضعفا بگیریم و حضرت علی (ع) نمونه بارز حامی فقرا در تاریخ اسلام و در صفحه تاریخ جهان است و کمیته امداد یکی از سازمان‌های فعال در این زمینه است که از تمامی مسئولان مربوطه نهایت قدردانی را داریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مباحث بسیار پرمغزی در دیدار با مسئولان استانی مطرح شد و تداوم امت اسلامی، برقراری انقلاب اسلامی ایران و نظام کشورمان موضوع بسیار جدی است و نباید هیچ سستی از خود در این راه نشان دهیم چرا که تمامی سخنان مقام معظم رهبری متناسب با آیات قرآن کریم است و رهبری صراحتا در پشت دپلت‌ها و دولت دوازدهم است و این یک نعمت بزرگ الهی است چرا که در این‌صورت امام زمان (عج) نیز پشت این دولت است.

وی تأکید کرد: دولت دوازدهم و مردم باید دست به دست هم دهند و مشکلات را برطرف کنند و در راستای آموزه‌های دین و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم و در این میان باید مرزبندی‌ها را رعایت کنیم و از دشمنان داخلی و خارجی دوری کنیم و اگر این‌گونه نباشد هم مردم، هم دولت، هم نظام و هم کشور با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

امام جمعه ارومیه افزود: در موضوع برجام عده‌ای بدون تأمل به دشمنان کشور اعتماد کردند که باید از این به بعد به دشمنان خود توجه نکنیم و افرادی که در این میان به دوستی ظاهری آنان اعتماد کردند افراد انقلابی هستند و امید می‌رود از این پس مسئولان نظام به‌راحتی به دولت‌های غربی به‌ویژه دولت آمریکا اعتماد نکنند.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه نمی‌توانیم با آمریکا رابطه دوستانه داشته باشیم و این دولت در اصل با ماهیت نظام جمهوری اسلامی مخالف است چرا که ایران اسلامی با آمریکای کافر نمی‌تواند در یک جایگاه قرار گیرد و هیچ فردی نباید تلاش کند که رابطه‌ای میان ایران و آمریکا برقرار کند چرا که فاصله ۱۸۰ درجه‌ای با یکدیگر داریم و صدر نظام ما اسلام و رهبری است در حالی‌که دولت آمریکا توسط یک فرد عیاش و بی‌بند و بار رهبری می‌شود.

انتهای پیام/