نتایج انتخابات شورای شهر ارومیه تغییر یافت

نتایج انتخابات شورای شهر ارومیه تغییر یافت

فرماندار ارومیه با اشاره به اتمام بازشماری صندوق های اخذ رای در پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پس از بازشماری، جای یکی از منتخبان در لیست اولیه نتایج تغییر کرد.

عباس حسن خانی با اشاره به اعتراض ۳۲ نفر از نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر ارومیه به نتیجه انتخابات، اظهار داشت: تعدادی از صندوق های اخذ رای با حضور نمایندگان هیئت اجرایی و نظارت بازشماری مسعود پاکی با ۲۶ هزار و ۸۶۲ رای به جای شاهین عباسی نژاد با ۲۶ هزار و ۶۲۲ رای در جایگاه نفر یازدهم قرار گرفت.

حسن خانی با اعلام اینکه پس از بازشماری صندوق ها، تنها جای یک نفر تغییر یافته است، گفت: صحت انتخابات تایید می شود و معترضان به نتایج می توانند تا ۲ روز شکایت خود را به هیئت نظارت استان مستقر در استانداری اعلام کنند.

وی اضافه کرد: مرتضی پیری با ۴۵ هزار و ۷۴۰ رای، حسین پناهی با ۴۲ هزار و ۵۶۷ رای و رسول اصغرزاده با ۳۷ هزار و ۸۶۹ رای به ترتیب سه نفر اول انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر ارومیه شدند.

حسن خانی گفت: حسین بخشایشی با ۳۱ هزار و ۶۲۹ رای، محمدرضا علیزاده امامزاده با ۳۱ هزار و ۱۶۲ رای، عادل فتاحی با ۳۱ هزار و یک رای، عبدالرحمان نقشین با ۲۹ هزار و ۶۲۰ رای، محمد خالد حاتمی با ۲۸ هزار و ۱۱۹ رای، محمد خلیل پور با ۲۷ هزار و ۲۰۴ رای، زلفعلی ابراهیمی با ۲۷ هزار و ۴۲ رای و مسعود پاکی با ۲۶ هزار و ۸۶۲ رای به عنوان نفرات چهارم تا یازدهم به شورای پنجم شهر ارومیه راه یافتند.

فرماندار ارومیه ادامه داد: شاهین عباسی نژاد، مرتضی منافی، سجاد خضرلو و صادق توکلی مهر، علی دلائی، مرتضی بهرام و میرعلی محمدی نیز به عنوان منتخبان علی البدل شورای پنجم شهر ارومیه انتخاب شدند.

هفت نفر از اعضای اصلی و یک نفر از اعضای علی البدل شورای اسلامی پنجم عضو شورای اسلامی چهارم شهر ارومیه هستند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت و همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد.