سازش هزینه دارد و کشور را ذلیل می کند

سازش هزینه دارد و کشور را ذلیل می کند

 

به گزارش ندای ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه بزرگ‌ترین لطف از خداوند متعال بوده که روزه‌داری در این ماه بر همگان واجب است و اگر کسی از این مهم سرباز بزند خود را به آتش جهنم نزدیک می‌کند.

وی افزود: روزه‌خواری عمدی عقوبت الهی را در پی دارد و اگر فردی تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام ‌کند هم حرمت ماه مبارک رمضان را از بین می‌برد و هم گناه روزه‌خواری را از آن خود می‌کند و فردی که آشکارا روزه‌خواری می‌کند خداوند وی را مورد عقاب قرار می‌دهد و در نهایت فرد را ذلیل می‌کند و به زمین خواهد زد.

قریشی بیان کرد: برخی از مسئولان نیز در امر روزه‌خواری دست دارند که کاری بسیار ناشایست است و گاهی اوقات مشاهده می‌شود مسئولان نسبت به کسانی که روزه‌خواری می‌کنند دلسوزتر نسب به فرد روزه‌دار هستند و مسئولان مربوطه باید به‌صورت جدی در این موضوع ورود پیدا کنند تا در آینده شاهد کارشکنی توطئه‌گران نباشیم و طبق آموزه‌های دین و انقلاب پیش رویم.

وی با اشاره به سخنان مقام معطم رهبری در دیدار با دانشجویان خاطرنشان کرد: به وجود چنین فرد نازنینی افتخار می‌کنیم که سکان‌دار نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما را رهبری می‌کند و جریان تروریستی از دید ایشان و عموم مردم این اقدام ترقه‌بازی بیش برای ملت ایران اسلامی نبود و دشمن فکر می‌کند با چند نفر تروریست می‌تواند در کشور ناامنی ایجاد کند و سبب فروپاشی نظام و کشور شوند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: عده‌ای افراد ساده لوح ادعا داشتند که مدافعین حرم نابه‌جا هستند و دفاع از حرمین را کاری شایسته نمی‌دانستند و خواستار مذاکره با گروه‌های تکفیری و داعشی بودند که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی چهره این گروه‌ها به همگان نمایان شد و افرادی که خواستار مذاکره با چنین افرادی هستند باید بدانند چنین گروه‌هایی همیشه به دنبال براندازی اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشورهای سوریه، فلسطین، عراق و لبنان امری بسیار قابل تأمل و هوشیارانه است که آینده ما را تضمین کرده است و از بروز جنگ و نفاق در داخل کشور جلوگیری می‌کند و حال افرادی که به این موضوعات خدشه وارد می‌کردند باید بدانند که تمامی اقدامات مدافعین حرم قابل ستایش است و عده‌ای در این میان می‌خواهند جای جلاد و شهید را تعویض کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: گفتمان انقلابی را باید در دانشگاه‌ها حفظ کنیم و بر تمامی وزرا، اساتید، روسای دانشگاه‌ها، دانشجویان و دیگر مسئولان مربوطه وظیفه است تا این مهم را به غایت خود برسانند و در همه حال این گفتمان را در هر زمینه و مسئله‌ای جاری سازند.

وی با اشاره به موضوع عقلانیت اظهار کرد: عده‌ای خواستار کنار گذاشتن افراطی‌گری هستند و به دنبال عقلانیت هستند و به دنبال عقلانیتی هستند که خود می‌خواهند و عقلانیت باید به گونه‌ای باشد که به مردم اعتماد کنیم و به خداند متعال توکل کنیم و طبق آموزه‌های دینی اقدامات خود را پیش بریم بنابراین باید از آمریکایی‌ها اعلام برائت کنیم و نباید کاری کنیم که بعد از مدتی از انجام آن کار پشیمان شویم که برجام نمونه بارزی است.

خطیب نماز جمعه ارومیه افزود: سازش هزینه دارد به گونه‌ای که کشور و انسان را ذلیل می‌کنند و شخصیت وی را پایین می‌آورد از این رو نباید با هیچ یک از دشمنان سازش کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که به سبب جرایم مالی در زندان‌ به سر می‌برند را باید در این ماه میمون مورد توجه قرار دهیم و از هیچ کمکی دریغ نکنیم تا بتوانیم خانواده چنین افرادی را گرم‌تر از پیش کنیم و برای زندگی آخرت خود توشه پرباری داشته باشیم.

انتهای پیام/