مراسم گرامیداشت سالروز حماسه پانزدهم خرداد در ارومیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز حماسه پانزدهم خرداد در ارومیه برگزار شد

به گزارش ندای ارومیه، مراسم گرامیداشت سالروز حماسه پانزده خرداد با حضور مردم و مسئولین آذربایجان غربی در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به لزوم تبیین مباحث نهفته در قیام پانزده خرداد، اظهار کرد:امام(ره) تاکید داشتند که باید پانزدهم خرداد زنده بماند و این امر در حال حاضر هم سفارش رهبری معظم انقلاب است.

وی افزود: قیام مردم در ۱۵ خرداد بخاطر ماندگاری انقلاب اسلامی و نهضت اسلام بود و همین امر موجب ماندگاری این قیام است.

سعادت تصریح کرد: دعوت امام از علمای بزرگوار بخاطر اعتماد ایشان و ناشی از قرائت مترقی از دین اسلام بود.

وی ابراز داشت: اتحاد مردم با روحانیت در قیام ۱۵ خرداد عاملی است که نشان داد هرجا اقشار مختلف باهم باشند می توان به موفقیت نهضت امیدوار بود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: مردم برای مقابله با ساختارهای طاغونی در دوران ستمشاهی قیام کرده و آن نظام را سرکوب کردند تا به این ترتیب زمینه برای ارتقای تعالیم معنوی اسلام فراهم شود.

وی افزود: نگاه امام و بیان جدید و ممارست در ارائه تعالیم دین با نگاه جدید تنها با وحدت کلمه امکان پذیر شد.

سعادت ضمن بیان این که وحدت رمز پیروزی است و امام خمینی نیز از این اصل به خوبی بهره برد، گفت: یکی از رموز اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران همان وحدت کلمه و همراهی اقشار مختلف با یکدیگر بود.

وی اظهار کرد: حتی افراد خلافکار و دارای پیشینه نامناسب در مسیر پیروزی نهضت با مردم همگام شدند ودر برابر هجمه دشمنان ایستادگی کردند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: تشکیک در مورد اندیشه های امام باعث نگاه نادرست به مبانی انقلاب میشد اما ایستادگی ایشان بدلیل الهام از تعالیم دینی بود.

سعادت در ادامه گفت: دشمنی پس از انقلاب با مردم ایران اسلامی ناشی از نگاه مغرضانه و نادرست کشورهای غاصب و ستمگر بود که امروز هم شاهد آن هستیم.

وی افزود: ایران را مقدمه ای برای تسلط بر جهان میدانستند که با پیروزی انقلاب اسلامی این امر غیرممکن شد و زمینه پیروزیهای بعدی فراهم شد.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در دوره فعلی هم برگزاری قانونمند انتخابات مختلف و حضور مردم در صحنه نشانه دموکراسی دینی و ادامه مسیر نهضت امام در جامعه است.

وی ابراز داشت: مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد باید منجر به بیداری بیشتر جامعه و ادامه بهتر مسیر شهدا باشد.

سعادت افزود: اشکالات را نباید املا کنیم بلکه باید رفع کنیم که این امر با همراهی مردم ممکن میشود.

استاندار آذربایجان غربی ضمن بیان این که مردم در انتخابات شرکت کردند و با آن همه مشکل اصل مشارکت را محقق ساختند، خاطرنشان کرد: انتخاب نامزد موردنظر مردم با رای کم یا بالا مهم نیست بلکه باید مبانی اصیل همانند همین حضور حداکثری مدنظر باشد.

انتهای پیام/