مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ارومیه برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ارومیه برگزار شد

به گزارش ندای ارومیه، عاشقان و ارادتمندان امام خمینی(ره) در آذربایجان غربی از صبح امروز ۱۴خردادماه سالروز ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب با حضور در مساجد و حسینیه ها یاد خاطره امام راحل را گرامیداشتند.

در شهرستان ارومیه نیز مردم و مسئولان با حضور در مصلای این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب بیعت مجدد خود را با انقلاب و رهبری اعلام کردند.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم حکومت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یادگار امام(ره) و نماد مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود:نهضت و انقلابی که امام خمینی(ره) تاسیس کرد مبتنی بر دین، اسلام و پشتوانه مردمی بود و حکومت و قانون اساسی نیز بر اساس همین مبانی محقق و پایدار بوده است.

قربانعلی سعادت با بیان اینکه مسیر تحقق حکومت جهانی مستضعفین با تلاش و راهبری امام ره هموار شد، افزود:از این رو ایران به عنوان یکی از پایگاه های مستضعفین در جهان مطرح است.

وی انقلاب اسلامی ایران را نماد اصلی انتظار و ولایتمداری دانست و تصریح کرد:انشاالله پرچم این نهضت را تحویل حضرت حجت عج می دهد.

وی انتخابات و مشارکت مردم در سرنوشت خود را نیز از شاخصه های اصلی انقلاب عنوان کرد و افزود:بحمدلله این موضوع پس از گذشت سالها از ارتحال حضرت امام ره فراموش نشده و توسط مقام معظم رهبری راه ایشان ادامه دارد.

استاندار آذربایجان غربی گفت:انتخابات اخیر و مشارکت حداکثری مردم نیز ادامه همان مسیر امام ره بود اینکه مسیر و راه امام ادامه دارد.

وی افزود:خوشبختانه نتیجه انتخابات نیز همان مشارکت حداکثری با امنیت، سلامت و رقابتی که شایسته انقلاب اسلامی و هدف مقام معظم رهبری بود شد.

سعادت اظهار داشت:بنابراین امیدواریم جوانان کشور مسیر امام را که مجدد اسلام بود ادامه دهند.

به گفته سعادت امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت تحقق حکومت اسلامی توسط امام خمینی و راهبری مقام معظم رهبری تاثیرگذارترین کشور در منطقه است و بدون حضور ایران مسایل منطقه حل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی نیز در ادامه مراسم مسله عبودیت امام ره و اهل راز و نیاز بودن ایشان را جز بارزترین مبانی زندگانی ایشان عنوان کرد و گفت:امام خمینی ره اهل نماز شب راز نیاز با خدا تجهد و گریه های شبانه بود ویژگی که خداوند در قرآن این ویژگی ها را در خصوص افراد با تقوا می فرماید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود:اخلاص و شجاعت از دیگر ویژگی های امام ره بود به طوریکه ابرقدرتهای جهان نیز به این موضوع اذعام دارند.

وی با بیان اینکه این مباحث تنها در اهل بیت عصمت و طهارت ع متصور می شود تصریح کرد:لذا این عبودیت ایشان تا روز اخر عمر  نیز همراه ایشان بود.

وی گفت:حتی دنیا و دنیامداری و قدرت نیز در منظر امام هیچ بود و این ها همه برگرفته از زندگانی امیرالمونین ع است
امام جمعه ارومیه افزود:لذا ما نباید امام و اصول زندگی و انقلابی و اصولی که در نظام و حکومت مطرح کردند را فراموش کنیم.

وی خاطر نشان کرد:لذا مقام معظم رهبری با بیان اصول اعتقادی و مبانی ایشان فرموده اند بی اعتمادی به قدرت های استکباری جهان و اعتقاد و اعتماد به خدا و مردم و اینکه در برابر مستکبران کاملا موضع سرسختانه داشتند اینها اصولی هستند که در مبانی انقلاب امام ره فراموش نشدنی می باشند.

وی در پایان وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را نعمت بزرگی برای ملت ایران عنوان کرد و گفت:ما باید قدر این نعمت ارزشمند را بدانیم چراکه بعد از امام کشتی انقلاب به دست ایشان در مسیر صحیح هدایت و راهبری می شود.

وی گفت:لذا تنها راه نجات امت و ادامه مسیر امام تبعیت بی چون و چرا از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

انتهای پیام/