مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در ارومیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در ارومیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر باحضور پرشور مردم در محل باغ موزه دفاع مقدس ارومیه برگزار شد.

به گزارش ندای ارومیه، سرهنگ پاسدار کریم علی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه ضمن عرض خیر مقدم گفت: سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر روزی است که نماد ایثار و مقاومت و پیروزی ملت ایران به دشمنان قسم خورده انقلاب و به زانو در آوردن آنان حاصل عزم ملت ایران است.

وی افزود: بدون شک سوم خرداد به عنوان نقطه عطفی از تاریخ انقلاب به شمار می رود در این روز سخنان مسلمانان ایران واضح تر از همیشه به گوش جهانیان رسید.

 

سرهنگ علی نژاد تصریح کرد: امام خمینی(ره) در جمله تاریخی “خرمشهر را خدا آزاد کرد” به ما آموخت اگر مجاهدت کنیم، قدرت خدا پشتوانه ما می شود و قوایی که پشتبیانش قدرت لایزال الهی است هیچ گاه شکست نخواهد خورد. با این منطق آزادی فلسطین هم قطعی است. آزادی دنیایی که به ظاهر در تسخیر استکبار هست هم قطعی است و حال که بیش از سه دهه از این پیروزی می گذرد امام خامنه ای مدظلله العالی بشارت در پیش بودن خرمشهر های دیگر را به ما داده است ا هر عرصه ای که پرچم انقلاب در آن افراشته نشده است نقش یک خرمشهر قبل از آزادی را دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در ادامه افزود:اگر در این انقلاب افرادی چون زین الدین ، باکری ها، جهان آرا موفق شدند دشمن را بیرون برانند امروز باید با تمام توان خط امام و رهبری را سرلوحه تمام رفتار و افکار خود قرار دهیم و تا دستیابی به الگوی پیشرفت اسلامی، اسلامی کردن جامعه، استقرار اخلاق و عدالت و برپایی تمدن بزرگ اسلامی از پای ننشینیم.

در ادامه کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: عبرت های بسیار زیادی وجود دارد می شود از فتح خرمشهر فرا گرفت خرمشهر از آغاز تاریخ تا کنون بدلیل استراتژی بودن این شهر چهار بار تسخیر شده است که سه بار آن خاکی از ایران یا امتیازی را برای باز گرداندن خرمشهر از دست داده ایم اما در دفعه چهارم بعد از جنگ و تصرف ۷۵روره خرمشهر توسط نیروهای های عراقی و بعثی نتواستند از ایران امتیازی بگیرند.

وی افزود: در مرحله چهارم فتح خرمشهر این منطقه حساس و استراتژی ایران بدون نشان دادن کوچکترین ضعف در میز مذاکرات رزمندگان در عملیات بیت المقدس به گونه ای عمل کردند که معادلات سیاسی اجتماعی و نظامی جنگ متحول شد امروز در جریان خرمشهر قرار گرفته ایم اگر باور و اعتقاد در مجلس و دولت قرار نگیرد و دل در گرو خارج از کشور قرار دهند اشتباه محض است نماد و جریان خرمشهر برای ما درس می باشد.

کبیری خاطر نشان شد: امروز باید سوم خرداد درس عظیم و نقطه عطفی باشد اولین درس آن نقش معنویت در جنگ و توجه به ایمان و توکل درجنگ حرف اول را بیان می کند امروز اقتدار انقلاب یک اقتدار بین المللی است ‌ درس دوم آن عدم هراس از قدرت دشمن می باشد امروز در دیپلماسی اقتدار گرایانه باید نگاه قوی اقتدار به ملت القا شود اتحاد و همدلی در عملیات بیت المقدس نماد عینی بود.

انتهای پیام/