سرکرده شبکه های اجبار کودکان به تکدی گری در ارومیه دستگیر شد

سرکرده شبکه های اجبار کودکان به تکدی گری در ارومیه دستگیر شد

بهروز فریورنیا با اعلام این خبر افزود: این سه نفر در بازجویی های انجام شده اعتراف کردند که ۲۳ کودک را بر سر چهار راه ها می گماردند و از هر کدام روزانه ۲۰۰ هزار ریال اخذ می کردند.
وی با اشاره به اینکه این افراد پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی تحویل شدند، اظهار کرد: علاوه بر آن در پنج ماه گذشته ۴۰۰ متکدی از سطح شهر ارومیه جمع آوری و به مددسرای شهرداری ارومیه انتقال داده شده است.
مدیرعامل سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه ادامه داد: مددسرای تحت پوشش مدیریت شهری با هدف جمع آوری، ساماندهی متکدیان و حفظ منظر شهری ساخته شده است و متکدیان بعد از اسکان در این مکان و تشکیل پرونده به مراجع قانونی مرتبط تحویل داده می شوند.
فریورنیا با اشاره به اینکه ۲ اکیپ گشت سیار همواره برای جمع آوری متکدیان در سطح شهر ارومیه فعال است، گفت: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه اجازه سوء استفاده عده ای سودجو از احساسات مردم و انجام اعمال غیرقانونی و تکدیگری در سطح شهر و خدشه دار کردن سیمای شهری را نمی دهد.
وی از شهروندان خواست تا در راستای ایجاد شهری بدون تخلف از پرداخت هرگونه وجه یا کمک به متکدیان خودداری و کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی ارائه کنند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

ایرنا