کلیدواژه های بیانیه گام دوم انقلاب را دریابیم / گفتمان سازی و مطالبه گری در دانشگاه ها باید تقویت شود

کلیدواژه های بیانیه گام دوم انقلاب را دریابیم / گفتمان سازی و مطالبه گری در دانشگاه ها باید تقویت شود

سید محمود صفری، مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در گفتگو با ندای ارومیه اظهار داشت: جوانان حزب اللهی باید مشکلات و دغدغه های مردم را شناسایی و پیگر مطالبات مردمی باشند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی بر نقش و اهمیت جامعه دانشگاهی و دانشجویی در جامعه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) دانشگاه ها را محل مبدا تحولات یک کشورمی دانست و نباید رسالت و اهداف خودمان را فراموش کنیم.

صفری ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب کلید واژه های پر تکراری وجود دارد و یکی از این کلید واژه های مهم در این بیانیه، بحث جوانان است؛ چراکه انتظار مقام معظم رهبری برای تحقق این بیانیه استفاده از ظرفیت ها و توان های عظیم جوانان حزب اللهی است.

وی بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد، گفت: بعد از قرآن کریم و قانون اساسی، بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اسناد راهبردی امت در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با قرار دادن کلید واژه های مهم بیانیه گام دوم انقلاب در کنارهم براهمیت حضور جوانان حزب اللهی و انقلابی که سلاح قلم در دست دارند و در حال تحصیل هستند پی می بریم.

سید محمود صفری تاکید کرد: بسیج دانشجویی ظرفیت های عظیمی دارد و یکی از این سرمایه های ارزشمند و گران بها، تربیت نخبگان، فرهیختگان و مسئولان آتی کشور است.

صفری اظهارداشت: باید فعالیت ها و روحیه های جنبشی در بسیج دانشجویی و دانشجویان احیا شود؛ اعتماد سازی در بدنه های دانشگاهی، دانشجوی و تشکلی یکی از مسائل مهم در بحث احیای روحیه های جنبشی در بین دانشجویان است، چرا که بسیج دانشجویی نه متعلق به سپاه است و نه متعلق به دانشگاه بلکه متعلق به تمامی دانشجویان است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی افزود: بسیج دانشجویی فعالیت های خود را در دو بعد، دانشگاهی و اجتماعی ادامه میدهد و غفلت از یک بعد، سبب سستی در بدنه بسیج دانشجویی میشود لذا دانشجویان باید در هربعد پاسخگوی سوالات و نیاز های خود باشند؛ دانشجویان باید درحوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی؛ عدالت خواه، مطالبه گر، تحلیلگر و گزارشگر باشند.

صفری بیان کرد: بکار گیری سیاست های مختلف در دولت ها، تنگنا ها و فشار اقتصادی، بیکاری، جنگ های نرم و تهاجمات فرهنگی دشمان و توسعه بیش از اندازه فضای مجازی و مشکلاتی از این قبیل سبب شد تا ذهن دانشجویان منفعل و روند جذب دانشجویان در تشکل های مختلف در دو دهه اخیر حالت نزولی بگیرد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی نه وابسته به تفکرات چپ است نه وابسته به راست؛ گفت: بسیج دانشجویی یک خط قرمز به نام ولایت و اندیشه های امامین انقلاب دارد؛ و برساس این چهارچوب بسیج دانشجویی برخود واجب میداند که دست دیگر تشکل ها را بگیرد تا فضای دانشگاهی رامحل جنب و جوش و شور نشاط علمی، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی کند.

صفری تاکید کرد: تمرکز و محوریت بسیج دانشجویی، بحث ترویج و گسترش گفتمان سازی و مطالبه گری هست و تمامی زیرساخت ها و ابزار های لازم فراهم شده و تا پایان شهریور ماه آماده خواهد شد.

وی بیان کرد: بحث گفتمان سازی و مطالبه گری دانشجویان استانی در قالب قرارگاه احمدی روشن صورت خواهد گرفت و تاکنون چند نشست با دانشجویان انقلابی و فرهیخته در استان آذربایجان غربی برگزار شده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی بر اهمیت و حضور رسانه ها در جامعه دانشجویی اشاره کرد و گفت: ما به شدت در دنبال تقویت رسانه های تشکل ها هستیم تا زحماتی که تشکل ها و دانشجویان انقلابی و حزب اللهی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و الخصوص مطالبات و پیگیر های مردم انجام میدهند را در سطح استانی و کشوری از طریق رسانه ها منتشر کنیم.

صفری اظهار داشت: حزب اللهی ها وارد میدان شوند و مشکلات مردم را پیگیری کنند؛ مطالبه گری اقدامی مبارک است و تا جایی که بصورت عمیق و با رویکرد پژوهشی و دانشی، نگاه های تحلیلی، انتقادی و جامع، مشکلات را بررسی،آسیب ها و نقاط ضعیف و قوت را شناسایی و راهکارهای اجرایی حل این مشکلات را ارائه دهند، مطالبه گری درست و اصولی انجام شده است.

سید محمود صفری از اهمیت عدالت خواهی و بکار گیری آن در فعالیت های روزمره صحبت کرد و گفت: مطالبه گری و عدالتخواهی مکمل همدگیر هستند و تازمانی که در عرصه فعالیتمان از این دو مکمل استفاده کنیم در مسیر درست حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/