شرکت‌های دانش بنیان بزرگترین محرک‌های اقتصادی کشور می‌شوند

شرکت‌های دانش بنیان بزرگترین محرک‌های اقتصادی کشور می‌شوند

به گزارش ندای ارومیه ، سورنا ستاری دقایقی پیش و در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان‌غربی‌، در نشست خبری با اصحاب رسانه، به رشد روز افزون شرکت‌های دانش بنیان و رسیدن به تعداد بیش از ۵ هزار شرکت اشاره کرد و رقم فروش این شرکت ها را در سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی این روند رو به رشد شرکت‌های دانش بنیان و حضور در بورس را اتفاقی بزرگ خواند و گفت: به زودی شرکت‌های دانش بنیان بزرگترین محرک‌های اقتصادی کشور خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تقابل استارت‌آپ‌ها به ویژه در حوزه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات را در برابر بازیگران سنتی این حوزه‌ها از جمله چالش‌های پیش‌رو توصیف کرد و افزود: این چالش تنها می‌تواند با فرهنگسازی‌های جدید حل شود.

وی فرهنگسازی را در موارد دیگر از جمله کارخانجات جزو الزامات بر شمرد و ایجاد کارخانجات نوآوری در آذربایجان‌غربی و سایر نقاط کشور را مشروط به فرهنگسازی برای مشارکت بخش خصوصی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها اعلام کرد.

ستاری همچنین بورس ایده را در راستای تحقق حمایت بخش خصوصی از ایده‌های نوین و سرمایه گذاری روی جوانان توصیف کرد.

وی در ادامه این نشست به تلاش ها برای تولید دارو و واکسن کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: امروز در بخش‌های زیادی از جمله تولید داروهای درمانی، کیت‌های تشخیصی، تجهیزات آی سی یو و سی سی یو، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و انواع تب‌سنج ها و حتی ماسک خودکفا هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، از سالنامه جامع مهاجرت نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این سالنامه اطلاعات مهاجرتی به ویژه وضعیت نخبگان در کشور و سایر کشورها رصد می‌شود و با بروزرسانی سالانه تلاش می‌شود به روند جذب و بازگشت نخبگان ایرانی از دانشگاه‌های برتر کمک شود.

ستاری در این سفر یک روزه که از امروز صبح آغاز شده بود، با همراهی استاندار آذربایجان‌غربی و سایر مسئولان از پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ارومیه بازدید کرد.

افتتاح ساختمان جدید پارک علم و فناوری که منجر به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌شود، از اهم برنامه‌های ستاری در این سفر یک روزه بود.

انتهای پیام /