تشکیل مدارس غیرانتفاعی امری منفی نیست / لزوم افزایش بودجه سالانه آموزش و پرورش برای ارتقاء کیفیت مدارس دولتی

تشکیل مدارس غیرانتفاعی امری منفی نیست / لزوم افزایش بودجه سالانه آموزش و پرورش برای ارتقاء کیفیت مدارس دولتی

وحیدجلال زاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: طبق قانون، هدف از تاسیس مدارس غیر انتفاعی برخی دانش آموزانی هستند که به هر دلیلی خودشان و خانواده هایشان می خواهند امکان تحصیل در مدارس بهتر و امکانات بالاتر را داشته باشند، بنابراین اینکه خانواده هایی با پرداخت پول فرزندانشان را با امکانات آموزشی بیشتری برخوردار می کنند دلیلی برای کاهش شدید امکانات و منابع مدارس دولتی نیست؛ چرا که از امکانات و منابع مالی خودشان هزینه کرده اند.

وی، افزود: دولت با اینکه طبق قانون اساسی آموزش رایگان را تقبل کرده است اما به دلیل ضعف منابع مالی خود همواره نسبت به حقوق کارکنان و معلمین تلاشگر و سرانه آموزشی آموزش و پرورش بی توجه و غافل بوده و به همین منظور در مدارس دولتی با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستیم به طوری که خانواده ها برای تامین منابع حداقلی مدارس دست به جیب شده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف مدارس غیر دولتی هیچ کمکی در حل مشکل نخواهد کرد بلکه وضعیت مدارس دولتی را بدتر خواهد کرد چرا که مدارس دولتی با مشکلاتی که دارند گنجایش و امکان پذیرش دانش آموزان مدارس غیر دولتی را نخواهند داشت بنابراین مدارس غیر دولتی و دانشگاه های آزاد امکان تحصیل افرادی که نمی توانند و یا نمی خواهند در مدارس و دانشگاه های دولتی تحصیل کنند را افزایش داده است.

جلال زاده در ادامه گفت: دولت برای حل این مشکل باید به اساسی ترین و پایه ای ترین حلقه ی توسعه یعنی آموزش و منابع انسانی رسیدگی بیشتری کند و بودجه سالانه آموزش و پرورش را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: حتما باید قوانینی جهت مقابله با تعارض منافع در آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و این امر پسندیده و درستی است.

انتهای پیام/