مطالبه مردم ارومیه برای نامگذاری فرودگاه شهر به اسم «شهید باکری»

مطالبه مردم ارومیه برای نامگذاری فرودگاه شهر به اسم «شهید باکری»

جمعی از فعالین فضای مجازی جبهه انقلاب در ارومیه با انتشار نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی و به راه انداختن پویشی مردمی جهت حمایت از این نامه، خواستار نامگذاری فرودگاه بین المللی ارومیه به اسم شهید مهدی باکری شدند.

* مطالبه مردمی برای نامگذاری فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری

در متن این نامه آمده است: «نامگذاری فرودگاه بین المللی ارومیه به نام شهید مهدی باکری، سال هاست یک مطالبه مردمی برای ارومیه ای ها بوده و این مساله بارها از زبان خواص و نمایندگان این شهر، در مجامع و محافل مختلف مطرح شده اما در کمال تاسف همچنان شاهد عدم تحقق این خواسته مهم هستیم.

ما، جمعی از فعالین فضای مجازی در ارومیه، به پشتوانه حمایت عموم مردم و خواص شهر، از شما درخواست داریم تا هر چه سریع تر دستورات لازم را جهت تحقق این مطالبه مردمی صادر کرده و قدمی در راستای حفظ نام و یاد شهید باکری و شناساندن هر چه بیشتر وی به عنوان نماد پرافتخار ارومیه در کشور برداشته و انتظارها را پایان بخشید.»

در پی انتشار این نامه، جمعی از مردم و مسئولین ارومیه نیز به شیوه های مختلف حمایت خود را از آن اعلام کرده و به این پویش ملحق شده اند به نحوی که طی مدت ۴ روز حامیان آن به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است.

* استانداری پیگیر ماجرا است

«محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی، اعلام کرد که با توجه به درخواست‌های مردمی، استانداری نیز پیگیر موضوع است.

* انجام رایزنی ها برای تقق مطالبه مردم/ اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است

سردار «حبیب شهسواری» فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در این زمینه با اشاره به اینکه مطالبه گری از مسئولان بهترین روش پیگیری موارد اجتماعی است، گفت: در مورد نام گذاری فرودگاه ارومیه به اسم شهید مهدی باکری، با مدیرکل فرودگاه رایزنی انجام شده و درخواست این موضوع به تهران ارسال شده است.

وی، ادامه داد: قضیه تغییر نام فرودگاه در شورای تامین استان نیز به تصویب رسیده و از طرف استانداری هم نامه نگاری های لازم انجام پذیرفتهولی به دلیل بین المللی بودن این طرح احتمال دارد زمان اجرایی شدن آن اندکی طولانی باشد و طی مراحل قانونی آن چند ماهی طول بکشد.

* مطالبه ای که در تریبون های رسمی هم بیان شده

مطالبه نامگذاری فرودگاه بین المللی ارومیه به اسم شهید مهدی باکری سال هاست که یکی از مطالبات جدی مسئولین ارومیه بوده و بارها توسط بسیاری از آن ها، از جمله حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی واقع شده است.

* حمایت مسئولان شهرستانی و هنرمندان

«نادر قاضی پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمد خلیل پور، حسین پناهی، مرتضی پیری، زلفعلی ابراهیمی و عادل فتاحی، از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه نیز حمایت خود را از این پویش اعلام کرده اند.

«آتش تقی پور» بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون، با حمایت از این کمپین گفته است: «از نامگذاری فرودگاه بین المللی ارومیه به اسم شهید مهدی باکری حمایت می کنم. پویش مردمی برای نامگذاری فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری که توسط جمعی از جوانان فعال در فضای مجازی به راه افتاده حرکت خوبی است به شرط این که فقط به نام این شهید اکتفا نکنیم و ادامه دهنده راه او باشیم.»

این تصمیم همچنین ۶ سال قبل مورد تصویب شورای نظارت بر نامگذاری اماکن عمومی استان نیز قرار گرفته بود.

حال باید دید واکنش وزارت راه به این مطالبه مردمی چه خواهد بود و مسئولین مربوطه چه گام هایی را برای تحقق نامگذاری فرودگاه بین المللی ارومیه به اسم شهید مهدی باکری انجام خواهند داد.

انتهای پیام/