هزینه زائد از بیت المال تخلف است و باید با مرتکبین برخورد شود

هزینه زائد از بیت المال تخلف است و باید با مرتکبین برخورد شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان  رهبری گفت: هرهزینه زائد و غیر ضروری از بیت المال تخلف بوده و باید با مرتکبین برخورد شود.

حجت الاسلام محسن شبستری در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: اسراف و ریخت و پاش در اسلام حرام است حتی اگر انسان دارایی خود را در اموری که لازم و ضروری نیست هزینه کند این کار از نظر اسلام مذموم و حرام است.

وی افزود: اگر چنانچه اسراف و ریخت و پاش از هزینه و دارایی شخصی نباشد بلکه از اموال عمومی و از هزینه های دولت و یا بیت المال باشد قطعا اگر بدون ضابطه و بر خلاف مقررات و دستورات باشد طبعا عملی است که حرمت شدیدتری دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مدیر یا مسئولی که بیت المال و اموال عمومی را در اختیار دارد بدون حساسیت و دقت هزینه ای زائد و غیر ضروری از آن داشته باشد کار خلافی انجام داده و باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشد و این مختص حقوق های نجومی نیست بلکه هر هزینه خلافی را شامل است؛ لذا مراجع بازرس با برخورد و مجازات اینگونه افراد،سبب عبرت سایرین خواهند شد.

وی ابراز داشت: لازم است مسئولینی که اموال عمومی و بیت المال را در اختیار دارند در مصرف و هزینه آن دقت و حساسیت بسیار زیادی را داشته باشند همانطور که امام علی(ع) در نهج البلاغه مکررا به کارگزاران خود توصیه فرموده اند که در مصرف بیت المال سختگیر و حساسیت داشته باشند و بدون حساب و کتاب خرج نکنند.

حجت الاسلام شبستری خاطرنشان کرد: همه کسانی که بیت المال و اموال عمومی را در اختیار دارند باید با حساسیت و وسواس هزینه کنند و سعی کنند تا جایی که امکان دارد در هر هزینه ای احتیاط کنند و بدانند که در دنیا و آخرت پاسخگو خواهند بود نسبت به ریالی که از بیت المال هزینه کرده اند.