گروه های جهادی باید به دنبال رونق اشتغال و تولید در روستاها باشند

گروه های جهادی باید به دنبال رونق اشتغال و تولید در روستاها باشند

کارشناس اقتصاد مقاومتی گفت: گروه های جهادی باید مزیت های اقتصادی هر منطقه را شناسایی کرده و به دنبال رونق اشتغال و تولید در روستاها باشند.

دکتر روح الله ایزدخواه در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: گروه های جهادی در راستای پیشرفت روستاها باید به دو مساله اشتغال و تولید و مورد هدف قراردادن زنجیره های اقتصادی مزیت دار در هر منطقه و دیگری توانمندسازی عوامل اجتماعی روستاها توجه کنند.

وی افزود: پرداختن گروه های جهادی در روستاها به مساله اشتغال و تولید بعضا به مراتب مهمتر از ساخت مدرسه و پل است و لازم است که این مساله مورد توجه جدی قرار بگیرد.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: هم اکنون یک حرکت عمومی با رهنمود های رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال و تولید در روستاها توسط گروه های جهادی و نهادهای انقلابی صورت گرفته و با اینکه هنوز نواقص و عیوبی دارد اما سازنده و رو به جلو است.

ایزدخواه ابراز داشت: برای پیشرفت در زمینه اشتغال و تولید در روستاها باید نگاه ها را از وضعیتی که هم اکنون جاریست یعنی صرفا کمک های معیشتی به محرومین بالاتر برد و مباحث کلان از جمله زنجیره های اقتصادی مزیت دار را که در هر منطقه ای وجود دارد مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه گفت: برای تقویت، توانمندسازی و گسترش زنجیره های اقتصادی مزیت دار، باید مزیت های هر منطقه را شناخت و مورد هدف قرار داد که ممکن است در منطقه ای خرما و در مناطق دیگر دام سبک یا سنگین، میوه، دارو، سنگ های قیمتی و هر چیز دیگری باشد.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: صنایع غذایی، میوه و گیاهان دارویی و یا مواردی چون تجارت مرزی با کشور های همسایه و دامداری در مناطقی که از مراتع خوبی برخوردار است از مزیت های اقتصادی آذربایجان غربی هستند که گروه های جهادی می توانند آن ها را مورد هدف قرار داده و به پیشرفت روستاها کمک کنند.

انتهای پیام/