حمایت از مردم فلسطین وظیفه شرعی تمام مسلمانان است/ مسئولان نسبت به وضعیت تربیتی و فرهنگی محیط‌های علمی پاسخگو باشند

حمایت از مردم فلسطین وظیفه شرعی تمام مسلمانان است/ مسئولان نسبت به وضعیت تربیتی و فرهنگی محیط‌های علمی پاسخگو باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، بااشاره به قرار گرفتن درروز قدس، اظهار داشت: نگاه امام(ره) و تدابیر ایشان با انوار الهی بوده و هرروز بیشتر از گذشته برکتش برای مردم روشن می‌شود.

وی، افزود: مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قبله مسلمین وظیفه شرعی بوده و بر تمام مسلمان واجب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: رهبری فرمودند دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی از لحاظ فکری قابل قبول نیستند. برای اصلاح این وضعیت باید نسبت به بهبود جریان فکری و تربیت دانشجویان بر اساس سبک زندگی اسلامی و علم نافع اقدام شود.

وی، گفت: باید دانشجویان و اساتید وارد مشکلات داخل جامعه شوند و نقاط کور اقتصادی و افزایش بهره‌وری با همت دانشجویان عملی شود.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: مسئولان دانشگاه و وزرای علوم و بهداشت باید بطور جدی وارد موصوعات شوند. نباید در داخل دانشگاه‌ها محصور شویم، باید وارد بطن جامعه شویم و مشکلات جامعه به دست اساتید دانشگاه اصلاح شود.

وی، ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کجای کار است؟ چرا جلسات این شورا تشکیل نمی‌شود یابا تاخیر برگزار می‌شود؟

امام جمعه ارومیه، بیان داشت: دانشجو هم باید عالم و هم متقی باشد. وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه نمی‌دهد چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

وی، خاطرنشان کرد: این مطالبه مردم است که باید مسئولان مرتبط با دانشگاه وارد کار شوند. چرا هرجا با کمبود بودجه مواجه می‌شوند اولین محل مدنطر برای کسر و قطع بودجه محیط‌ها وبرنامه‌های فرهنگی است؟

وی، گفت: مسیولان و مدیران باید پاسخگو باشند که به کدام قشر میدان می‌دهند؟ اساتید حزب‌اللهی و انقلابی چه جایی در دانشگاه‌ها دارند؟

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی،در پایان سخنان خود، ابراز داشت: مذاکره با آمریکا مفهومی ندارد و بر اساس بیانات رهبری ممنوع است. آن‌ها فشار می‌آورند تا اثرات آن را بررسی کنند.

وی، گفت: مسئولان باید از اهرم‌های فشار به درستی و با تمام توان بهره بجویند.

انتهای پیام/