افتتاح پروژه‌های جدید در هفته دولت

افتتاح پروژه‌های جدید در هفته دولت

با فرا رسیدن هفته دولت بخش‌ها و نهادهای مختلف دولتی برنامه‌هایشان برای افتتاح پروژه‌های جدید در این هفته را اعلام کرده‌اند و در این بین وزارت راه و شهرسازی نیز ۱۳۵ پروژه راهی را در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رساند.

به گزارش ندای ارومیه، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه‌ها در چهار حوزه هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی به بهره‌برداری خواهند رسید.

این وزارتخانه در حوزه هوایی ۴۹ پروژه را در فهرست طرح‌هایی که در این هفته افتتاح خواهند شد، قرار داده که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آنها هزینه شده است.

رونمایی از طرح جامع شهر فرودگاهی، افتتاح اپرون مسافری و اپرون کارگو و همچنین پیگیری چند پروژه در داخل ترمینال سلام اصلی‌ترین طرح‌هایی هستند که در فرودگاه امام خمینی به بهره‌برداری خواهند رسید. در کنار آن شرکت فرودگاه‌ها پروژه‌هایی را نیز در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان‌های رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد نیز به بهره‌برداری خواهد رساند که مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین در حوزه دریایی ۲۳ پروژه با اعتبار ریالی ۴۸۰ میلیارد تومان و اعتبار بین المللی ۶۲ میلیون یورو به بهره‌برداری خواهد رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان بنادر، بنادر امام خمینی، آبادان، خرمشهر، شهید رجایی، بوشهر، انزلی و امیرآباد در قالب پروژه‌های این هفته طرح‌های جدیدی را افتتاح خواهند کرد و همچنین در دو شهر ارومیه و تهران نیز زیرساخت‌هایی مربوط به حوزه دریایی کشور وارد فاز اجرا می‌شوند. در بین بنادر، بندر شهید رجایی، بیشترین تعداد پروژه را دارد که در طول این مدت به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در هفته دولت ۴۷ پروژه به طول ۲۹۸ کیلومتر با اعتباری نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این طرح ها که در تمام بخش‌های کشور و استان‌های مختلف تعریف شده، شامل ساخت راه‌ها و بزرگراه‌های جدید یا نوسازی و بهسازی پروژه‌های گذشته می‌شود که در این راستا استان‌های شمالی بیشترین سهم را در این پروژه‌ها دارند.

در حوزه ریلی نیز ۱۶ پروژه در دستور افتتاح قرار دارد. در بین آنها افتتاح رسمی راه‌آهن مراغه به ارومیه که حدود ۹۸ کیلومتر از آن که هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده بود، در هفته دولت امسال آغاز به کار می‌کند. در کنار آن راه‌آهن افتتاح ۱۵ پروژه جدید را نیز در دستور کار قرار داده که بسیاری از آنها به بهبود شرایط ایستگاه‌ها و تجهیز آنها برای رفت و آمد مسافران اختصاص دارد.

انتهای پیام