شایعه ورشکستگی بانک ها کذب محض است / ادغام بانک ها تصمیم درستی نیست

شایعه ورشکستگی بانک ها کذب محض است / ادغام بانک ها تصمیم درستی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شایعه ورشکستگی بانک ها و موسسات مالی کذب محض است.

عین الله شریف پور در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: افرادی با نیت های شوم و مخرب پشت پرده شایعه ورشکستگی بانک ها و موسسات مالی هستند و قصد دارند اذهان و افکار مردم را مشوش کنند.

وی افزود: این روزها بحث ادغام موسسات مالی نیز به گوش می رسد که تصمیم درستی نیست قطعا گرهگشای مشکلات نظام بانکی کشور نخواهد بود.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران تصریح کرد: متاسفانه نظام بانکی کشور از سال ۱۳۸۰ از ریل خارج شده و اشکالات عمده ای متوجه آن است اما ادغام راهکار مناسبی نیست و مسئولین به جای این کار باید به فکر تقویت نظارت بر عملکرد بانک ها و موسسات مالی باشند.

وی ابراز داشت: نظارت بر عملکرد بانک ها از طریق کمیته انضباطی صورت می گیرد، به دور از انصاف است اگر ادعا کنیم این کمیته هیچ کاری انجام نداده اما آنگونه که باید شفاف عمل نکرده و از این حیث تعلل داشته است؛ همین تعلل موجب شده مردم به سادگی تحت تاثیر شایعاتی نظیر ورشکستگی بانک ها قرار بگیرند.

شریف پور افزود: امروز یکی از اصلی ترین مشکلات بانک های دولتی و خصوصی ما رسوب سرمایه در اموال غیرمنقول و املاک تملیکی است؛ وقتی این اتفاق می افتد نظام بانکی که باید عامل پویایی اقتصاد باشد خود به رکود دامن می زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که هدایت این سرمایه های رسوب کرده تولید ملی و اقتصاد کشور را شکوفا خواهد کرد گفت: اگر پس از احصاء مشکلات و موانع واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد سرمایه های رسوب کرده در بانک ها را به سمت این واحدها هدایت کنیم تولید ملی پویا می شود و در نتیجه اشتغالزایی صورت می گیرد که این سرآغاز کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امید در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به این که برای فعال کردن بخش تولید علاوه بر حمایت، توجه تولیدکنندگان به کیفیت محصولات نیز ضروری است، اظهار کرد: باید بپذیریم اگر می خواهیم دست رد به واردات خارجی زده شود چاره ای جز افزایش کیفیت کالاهای تولیدی و نزدیک کردن کیفیت محصولات داخلی به محصولات وارداتی از خارج نداریم.

شریف پور خاطرنشان کرد: مورد دیگری که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد توجه به مباحث رقابتی است که حکم می کند قیمت تمام شده پایین بیاید و حداقل به قیمت هایی نزدیک با قیمت اجناس وارداتی برسد. هر چند همه باید بپذیریم این موارد یکشبه محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/