به وعده هایمان عمل خواهیم کرد / چرا در جامعه بیکار داریم؟

به وعده هایمان عمل خواهیم کرد / چرا در جامعه بیکار داریم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که ساعت ۱۷ امروز به‌منظور انجام یک سفر چندساعته تبلیغاتی به ارومیه سفر کرده ‌در ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری این شهر در جمع هواداران خود ‌اظهار کرد: قبل از اینکه به ارومیه بیایم سری به معدن‌چیان عزیزمان زدم، این معدن متعلق به بخش خصوصی است و آنها باید پاسخ بدهند.

روحانی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: من از دیدن دریاچه ارومیه شعف دارم و خوشحال و شادمانیم که دریاچه ارومیه را تثبیت کردیم.

وی گفت: سر ایران آذربایجان است و چشم زیبای ایران دریاچه ارومیه است اما می‌خواستند این چشم زیبا را در این بدن نبینند ولی امروز شاهد این هستیم که صدای موج‌های دریاچه می‌آید.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر وعده‌ای به شما دادیم، به آن عمل خواهیم کرد و  در این استان شرایط زندگی و کسب و کار برای جوانان آماده خواهد شد.

روحانی ضمن بیان این که چرا باید امروز در جامعه بیکار داشته باشیم، گفت: از اینکه ۱۸ هزار نفر در این استان در چهار سال گذشته مشغول به کار شدند راضی نیستم.

وی گفت: در این استان هرروز شرایط زندگی و شرایط کسب و کار برای جوانان بهتر خواهد شد و از اینکه سال گذشته ۴۴۳ بنگاه اقتصادی راه افتاده و ۱۸ هزار نفر شاغل شده‌اند راضی نیستم.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم جوان کرد و ترک ما کولبری کند و باید دنبال ایجاد شرایط برای صادرات باشیم.

روحانی اظهار کرد: ما دنبال ایران متحد هستیم، ملت صددرصدی می‌خواهیم و به وعده‌هایمان عمل کردیم و راه‌آهن ارومیه و تبریز را ایجاد خواهم کرد و مسیر نشاط جوانان را آغاز می‌کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: دوباره در دولت آینده سازمان ملی جوانان را ایجاد و راه را برای نشاط جوانان ایجاد خواهیم کرد و دنبال راهی هستیم که تا قله ادامه دهیم و روز سرنوشت نزدیک است، روزی که ما باید راه خود را به مردم و جهانیان اعلام کنیم.

روحانی گفت: من در ۹۲ گفتم دریاچه ارومیه را احیا خواهم کرد و پای قولم هستم، امروز می‌گویم راه‌آهن ارومیه و تبریز را اجرایی خواهم کرد.

روحانی خطاب به جوانان حاضر در ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری غدیر ارومیه گفت: باید بدانند که یک روح و بدن واحد هستیم و امروز روز تصمیم همه ماست.

وی تصریح کرد: به سازمان استخدامی ابلاغ کرده‌ام سازمان ملی جوانان را تأسیس کنند، و در ورزش کشور ــ همانند ورزش همگانی که به دو برابر رساندیم ــ باز هم قهرمانان را بالای سکو می‌فرستیم و زنان قهرمان و مردان قهرمان ما و افرادی همچون سیامند رحمان را تربیت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: همه مردان و زنان ایران بدانید آنانی که امروز آماده‌اند قدرت را در دست بگیرند در طول چهار سال خواسته‌اند از پهپادها ممانعت کنند و شبکه‌ها را فیلتر کنند و امروز ۱۰۰ هزار اشتغال در سایه فناوری اطلاعات ما برای جوانان ایجاد شده و می‌خواهند ما را در رسانه‌ای که خودشان ساخته‌اند منحصر کنند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما می‌خواهیم با دنیا در ارتباط باشیم و با فرهنگ، هویت، اعتقادات و دین خود با دنیا در ارتباط باشیم و ما می‌خواهیم جهان و منطقه را برای صادرات کالاهای ایرانی آماده کنیم.

روحانی افزود: ما می‌خواهیم مسلمان و مسیحی ترک و کرد و ارمنی کنار هم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند و جوانان عزیز روز سرنوشت پیشِ‌روی ماست و نباید بگذاریم تعالی، آزادی رفاه، حرکت، نشاطی، امنیت و آرامش را که مردم ایجاد کرده‌اند از دست شما بگیرند.

وی تصریح کرد: تنها راه برای این کار، ایستادن پای صندوق‌های رأی در روز ۲۹ اردیبهشت است و باید دوباره اسلام اعتدال و امید و تدبیر را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/‌