صرف ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‎های بسیج سازندگی در آذربایجان غربی

صرف ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‎های بسیج سازندگی در آذربایجان غربی

سرهنگ جلیل وحیدی عصر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‎های بسیج سازندگی در آذربایجان غربی صرف شد.

وی به ویژگی نامزد اصلح از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: داشتن اعتماد به نفس، ارزش‎گرا بودن در رفتار و گفتار، تدبیر در امور، صداقت در گفتار و رفتار با خودی‎ها و سخت کوشی برای عمران کشور از جمله ویژگی‎های فرد اصلح است و ما امیدواریم ۲۹ اردیبهشت مردم رئیس جمهوری با چنین ویژگی‌ها انتخاب کنند.

معاون هماهنگی سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته معلم و میلاد امام عصر(عج) و حضرت علی اکبر(ع)، گفت: وظیفه زمینه‌سازی برای ظهور که اهل سنت و شیعه بر آن ایمان دارند را امروز به عهده گرفته‎ایم و در این راستا در حال اقدام و عمل هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ اردیبهشت روز بسیج سازندگی است و ضمن تبریک این روز به همه تلاشگران عرصه سازندگی، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل(ره) نهادی به نام جهاد سازندگی تشکیل شده و از اوایل انقلاب نقش‎های بی‎بدیل را ایفا کرد و در دو سال قبل از جنگ کارهای بسیار ارزشمندی از این نهاد ثبت شد.

وحیدی توضیح داد: در زمان دفاع مقدس نقش جهاد سازندگی مشخص بود و جان بسیاری عزیزان یا اعضای بدن آنان در راه دفاع از وطن و دین عزیز اسلام فدا شد و امروز جانبازان به یادگار مانده از این عرصه همچنان حضور داشته و در صحنه‎های مختلف انقلاب حاضر به خدمت هستند.

وی با اشاره به انحلال نسنجیده سازمان جهاد سازندگی، تصریح کرد: در سال ۷۱ با یک بی‎تدبیری سخت جهاد سازندگی منحل شده و به عمران و آبادانی کشور لطمه وارد شد و بر این اساس مقام عظمای ولایت در سال ۷۹ دستور ایجاد بسیج سازندگی را برای پر کردن خلا ایجاد شده از این انحلال صادر فرمودند.

معاون هماهنگی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در دول مختلف پس از شکل‎گیری بسیج سازندگی در ۱۷/۲/۷۹ به دستور مقام معظم رهبری، دستورالعمل اجرایی بسیج سازندگی ابلاغ نشد، اما بر حسب قانون بسیج سازندگی کارهای زیادی انجام داد و مشاهدات ثبت شده نشان از عملکرد قابل قبول این نهاد است.

وی با تاکید بر این موضوع که اختیارات بسیج سازندگی در دول مختلف شفاف‌سازی نشده بود، توضیح داد: اما با تلاش سردار نقدی و دیگران این اختیارات چند ماه پیش ابلاغ شد و بر اساس آن تمام قسمت‎های اقتصادی و بخش‎های تولیدی مجاز به عقد قرارداد با بسیج سازندگی هستند.

این مسؤول با یادآوری این مسئله که آذربایجان غربی یکی از استان‎های محروم کشور با وجود همه منابع و ظرفیت‌‏های عالی برای توسعه است، گفت: هر چند که کارهای مختلفی برای رفع محرومیت‎ها انجام شده اما همچنان جز استان‎های کم برخوردار هستیم.

وی اضافه کرد: از حیث طولی دارای جغرافیایی وسیع و به خاطر کوهستانی بودن بقیه سرمایه‎گذاران حاضر به ورود به استان و کار نبودند اما بسیج اقدام به پر کردن این خلاها کرده و تاکنون با راه‌اندازی واحدهای تولیدی مردمی بسیار موفق عمل کرده است.

وحیدی با بیان اینکه سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی سه عرصه فعالیت بسیج سازندگی است، خاطرنشان کرد: کسی تصور نمی‌کرد رهبر معظم انقلاب مجددا سال ۹۶ را به اسم اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کنند و این مسئله نشان از این است که هیچ اتفاقی در حل مشکلات اقتصادی در سال ۹۵ رخ نداده و رهبر معظم انقلاب چاره را در نام‎گذاری مجزا اقتصاد مقاومتی دیده‎اند تا با تفکیک بخش‎های مختلف حرکتی در این مسیر صورت گیرد.

وی ادامه داد: از سال ۹۱ تبیین اقتصاد مقاومتی شروع شده و از سال ۹۲ بسیج عملا کار خود را شروع کرده و افتخار متولیان بسیج این است که اقدامات خوبی تا کنون انجام داده و دولتمردان خود به این موضوع اعتراف می‎کنند که بسیج با امکانات حداقلی اقدامات خوبی را انجام داده است.

معاون هماهنگی سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اعتبارات صرف شده و اقدامات صورت گرفته در آذربایجان غربی از سوی بسیج سازندگی، گفت: از طریق یک بانک کوچک فقط ۱۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۲ تا به امروز در آذربایجان غربی تولید و اشتغال به صورت کارگاه‎های کوچک و بزرگ انجام شده است.

انتهای پیام