خانم امانی! شرم آور است که حامی فتنه از راه شهید باکری دم بزند!

خانم امانی! شرم آور است که حامی فتنه از راه شهید باکری دم بزند!

شهربانو امانی، فعال اصلاح طلب و نماینده ارومیه در مجلس پنجم و ششم، در سخنرانی اخیرش در همایش انتخاباتی دولت در خانه جوان ارومیه، صحبت های تامل برانگیزی را اظهار کرده که ذکر چند نکته و سوال را پیرامون آن ضروری می دانیم.

برخی افراد به تغییر همواره خلق و خوی و اظهارات ضد و نقیض عادت دارند و در مقام عمل التزامی به بخش عمده ای از ادعاهای خود ندارند. خصلتی که تداوم آن به مرور شخصیت انسان را شکل داده و مسیر زندگی وی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر تاریخ را از صدر اسلام تا کنون مرور کنیم به وضوح در می یابیم اصلی ترین خسارات را کسانی به اسلام و مسلمین وارد ساخته اند که به رفتار تناقض آمیز اصرار داشته و سخن از آخرت را ابزاری برای رسیدن به دنیا قرار داده اند.

سرکار خانم امانی! مع الاسف صحبت های اخیر شما در خانه جوان ارومیه سرشار از همین تناقضات و اظهارات ضد و نقیض بود!

نطق شما در تمجید و حمایت از سران فتنه امر غیرمنتظره ای نیست و چندان جای تعجب ندارد. هر کسی اندکی با سبقه و پیشینه شما و کارنامه تاریکتان در مجلس ششم که فرصت خدمت به خلق را فدای سیاسی کاری کردید آشنایی داشته باشد، از صحبت های شما تعجب نخواهد کرد. از قدیم الایام هم گفته اند از کوزه همان برون تراود که در اوست! اما آن چه که موجب تعجب و شگفتی است ادعای شما مبنی بر حمایت از انقلاب اسلامی و دلسوزی برای این مسیر طیبه و دم زدن از ولایت مداری آن هم تنها چند دقیقه پس از حمایت آشکار از سران فتنه و “میر و خاتمی عزیزتان” است!

شما و همراهانتان از لزوم صداقت سخن می گویید در حالی که ادعاهای خودتان فرسنگ ها با صداقت فاصله دارد! چگونه می توان دل در گروه فتنه گران داشت و همزمان کلمه طیبه انقلاب اسلامی را بر زبان جاری ساخت؟

در مراسم خانه جوان ارومیه در پاسخ به این سوال که چرا شعارهای سر داده شده علیه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را در ایام فتنه محکوم نکرده و مرزبندی خود را با ضد انقلاب مشخص نساختید باز هم طفره رفتید، از مرزبندی امتناع کردید و گفتید فتنه رئیس جمهور قبلی بود.

به رد صلاحیت مرحوم هاشمی در انتخابات ۹۲ اشاره کردید و گفتید “اینها” شناسنامه انقلاب را رد صلاحیت کردند اما خود پس از چند دقیقه پس از آن مدعی شدید هاشمی، هاشمی دیروز نبود و این دلیل حمایت ما از او است! فارغ از کنکاش در مورد ادعای شما، بد نیست تکلیفتان را با این سخنان متناقض مشخص کنید و بگویید بالاخره شما طرفدار کدام هاشمی هستید؟!

گفتید با یک اشاره لیست اصلاحات رای می آورد اما نگفتید چرا این اشاره شما فقط در تهران جواب می دهد! آیا فکر نمی کنید ارتباط زنده خود را با جامعه از دست داده اید؟ وقتی به جای معیشت، بیکاری و مشکلات اقتصادی، تلگرام و مطالبات وارداتی از غرب را به عنوان اولویت نخست مردم معرفی می کنید خود گواه بر این وهم و درک وارونه از واقعیت های جامعه است.

این که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات روحانی را برنده قطعی انتخابات معرفی می کنید ناشی از همین تحلیل نادرست و وهمی است که موجب شد شما و همراهانتان در انتخابات ۸۸ موسوی را پیش از اعلام نتایج برنده انتخابات بدانید.

پس از اتمام مراسم که چند جوان دانشجو به طفره رفتن و امتناع شما از محکوم کردن شعارهای فتنه گران علیه نظام اسلامی اعتراض کردند، گفتید من برانداز نیستم و از بسیجیان پیرو شهید باکری ام!

گرچه رفتار متناقض شما و اصرارتان بر عدم مرزبندی با جریان برانداز و امتناع از محکوم کردن آن ها در سخنرانی اخیرتان با این ادعا همخوانی ندارد، اما بد نیست بدانید ما یقین داریم هیچ کس توان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد و از این بابت ذره ای نگران نیستیم، اما قلب ما مضطرب و نگران انحراف انقلاب اسلامی و تحریف خط امام توسط عده ای منافق است که خناسانه و ریاکارانه می کوشند این مسیر طیبه را به انحراف بکشانند.

اما سخن آخر!
سرکار خانم امانی! دم زدنتان از شهید باکری و ادعای ادامه راه آن بزرگوار، با این سبقه و پیشینه و با نطق های مکرری که در حمایت از سران فتنه ایراد داشته اید، یکی از زننده ترین و شرم آورترین تناقض های شماست!

گویی از یاد برده اید که باکری ها، همت ها، دیالمه ها، چمران ها، شوشتری ها، کاظمی ها، صیادشیرازی ها، مغنیه ها، همدانی ها، و هزاران شهید طیب و طاهر دیگر در این مسیر، جان خود را فدای چیزی جز انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نکرده اند.

در پایان توصیه می کنم مواضع و اظهارات امروزتان را با سیره و مواضع شهیدان مهدی و حمید باکری مقایسه کرده و وصیتنامه آن بزرگواران را بار دیگر بازخوانی نمایید!

ان شاالله که خداوند متعال همه ما را عاقبت به خیر فرماید…

*هادی پورافشار – مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه