واردات کالاهای خارجی به جاسوسی ختم می شود/ برخی وزارت خانه های ما خائن هستند!

واردات کالاهای خارجی به جاسوسی ختم می شود/ برخی وزارت خانه های ما خائن هستند!

یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی به میزان صادرات و واردات انجام شده در هر کشور و جامعه ای معطوف می شود.

هر چقدر حجم صادرات غیر نفتی با افزایش بیشتری همراه شود، توفیقات مطلوب و شایسته تری در زمینه اقتصادی محقق خواهد شد و بالعکس، افزایش واردات به نسبت صادرات، نشانه ای از وابستگی و شکنندگی اقتصادی یک جامعه یا کشور خواهد بود.

در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی، بارها به توسعه ظرفیت های تولیدی و توانمندی های داخلی تأکید شده؛ اما متأسفانه همچنان شاهد واردات برخی محصولات و کالاهایی هستیم که مشابه داخلی آن نیز وجود دارد و حتی گاه، کار تا آنجا پیش می رود که برخی وزارت خانه ها، خود کالاهایی را وارد می کنند که مشابه داخلی آن وجود دارد.

بنا بر این گزارش، این موضوع باعث واکنش بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است، به گونه ای که روز سه شنبه، یک عضو کمیسیون صنایع مجلس در تذکر آیین نامه ای، خطاب به لاریجانی گفته است: به هیأت رئیسه بگویید از باب نظارت مجلس، سؤال‌ها و استیضاح‌ها را به نوبت انجام دهند. تعدادی از نمایندگان مجلس در جهت حفظ اشتغال و افزایش تولید ملی و توجه به اقتصاد مقاومتی، سؤالاتی را از وزرای مربوطه پرسیده است، اما یکی از اعضای هیأت رئیسه نوبت را رعایت نمی‌کند؛ بنابراین، از شما به عنوان رئیس مجلس می‌خواهیم به هیأت رئیسه تذکر دهید تا نوبت سؤالات و استیضاح‌ها را رعایت کند.

قاضی‌پور با تأکید بر اینکه ما آمده‌ایم تا از اسلام و ولایت و مملکت دفاع کنیم، تصریح کرد: ما نیامده‌ایم تا از واردات بی‌رویه دفاع کنیم؛ تعدادی از وزرا توسط پیمانکاران اجناسی وارد کرده‌اند که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

نادر قاضی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از تولیدات داخلی ما، از نظر کیفیتی بسیار بالاست و حتی بسیاری از این تولیدات، استانداردهای جهانی و گاهی بالاتر از آن را نیز دارا هستند، ولی متأسفانه برخی دستگاه ها به جای خرید از این تولیدکننده ها، لوازم مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تهیه می کنند.

این نماینده مجلس گفت: برای نمونه، هم اکنون در کشور ما موتورهای صنعتی ـ که با قیمت مناسب تولید می کنیم ـ و لوله های گاز، آب و نفت، با بالاترین کیفیت تولید می شود، ولی به جای خرید از تولیدکننده های داخلی، اینها را از خارج از کشور تأمین می کنند.

وی ادامه داد: کشتی سازی های ما نیز وضعیت مشابه دارند. گویا جاذبه واردات برای مدیران بسیار است و متأسفانه باعث فساد شده؛ واردات ما به دلیل آنکه دلار دارد، مأموریت دارد، پورسانت دارد، فسادزا شده و در نهایت نیز با جاسوسی پایان می یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی شرکت های نیروگاهی ما دارای برند جهانی هستند؛ اما به جای اینکه از این برندهای داخلی استفاده کنند، با خارج از کشور قرارداد امضا می کنند تا نیروگاه بسازند. این چه بیماری است که باعث این کار شده؟ قطعا این افراد بیمار و ضد انقلاب و جاسوس هستند.

وی گفت: سال هاست رهبر انقلاب بر تولید و خرید محصولات داخلی تأکید دارد، ولی هیچ کس توجهی به آن ندارد.برای نمونه، ما در کشور حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون ظرفیت تولید صافی دیالیز داریم و مصرف داخلی ما نیز حدود ۴ تا ۵ میلیون عدد است؛ اما آقایان به راحتی مجوز واردات می دهند!

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد: ما توان تولید لنز چشم را داریم، ولی برخی وزرا چون خودشان نمایندگی از آمریکا دارند، همه مایحتاج خود را از آنجا تأمین می کنند. لنز داخلی قیمتی حدود ۲۰ هزار تومان دارد، ولی مشابه خارجی آن ۲۵۰ هزار تومان است. دعوای ما سر این چیزهاست. ما دعوای جناحی نداریم. ما می خواهیم زحمات کارگران در کشور عرضه شود. برای همین نیز ما نظارت خود را در این سال بالا خواهیم برد و در کمیسیون اصل نود و حمایت از تولید داخلی و همچنین در کمیسیون صنایع روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت تا امسال ریشه این نابسامانی ها را خشک کنیم.

تابناک